Σύμφωνα με πληροφορίες, η αύξηση των τιμών έρχεται λόγω της εφαρμογή του νέου ρυθμιστικού πλαισίου της Ε.Ε. για τον περιορισμό των εκπομπών άνθρακα και θείου στην Μεσόγειο.
Μάλιστα, η εκτιμώμενη αύξηση λόγω της εφαρμογής της κοινοτικής οδηγίας από τον Μάλιο, εκτιμάται από 10% ως 15%.
Αυτό σημαίνει πως οι ακτοπλόοι θα πρέπει να αγοράζουν ποιοτικά πιο καθαρό, πιο οικολογικό (με μειωμένο θέιο) και συνεπώς ακριβότερο καύσιμο.
Σημειώνεται πως τα καύσιμα αποτελούν το 47% του κόστους λειτουργίας των πλοίων.
Ο τουριστικός πράκτορας, Δημήτρης Οικονόμου, μίλησε στο MEGA για τις επικείμενες αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια.
«Οι ευρωπαϊκές πολιτικές πιθανότατα μπήκαν σε νέα εποχή, δεν είναι μεταποίηση σκυτάλης προέδρων. Πιθανότατα να αναγκαστούμε να πάρουμε διάφορα μετρά προστασίας και αλλαγών στις πολιτικές που υπάρχουν. Η Ευρώπη είχε την ηδυπάθεια να είναι το πιο πολιτισμένο, και εξευγενισμένο περιορισμοί να ζεις στον κόσμο, αλλά όταν αλλάζουν οι συνθήκες στον κόσμο, αλλάζει και το περιορισμοί εδώ», είπε αρχικά
«Δεν έχουν ξεκινήσει να κλείνονται πακέτα ακόμα εδώ. Η αύξηση του 10-15% προκύπτει κατά βάση από το αξία του καυσίμου, του καινούριου καυσίμου που είναι ακριβότερο. Το καύσιμο παίζει τεράστιο ρόλο στην διαμόρφωση των τιμών. Οι ακτοπλόοι υποχρεώνονται να πάνε σε ακριβότερο καύσιμο, δεν είναι επιλογή τους, με τους νέους κανονισμούς της ΕΕ.
Από 1η Μαΐου ξεκινάει αυτή η κοινοτική οδηγία. Η αύξηση δεν είναι ενδογενής, θεωρώ ότι η κράτος θα αναγκαστεί να κάνει παρεμβάσεις με ευρωπαϊκά κονδύλια, τα οποία το υπ. Ναυτιλίας «παλεύει» να διεκδικήσει», συνέχισε.