Χαμηλό κόστος, υψηλή στρατηγική: Η easyJet σχεδιάζει το «πράσινο» μέλλον των αερομεταφορών

2 weeks ago 8

Και σε χώρες όπως η Ελλάδα, όπου ο τουρισμός και η διεθνής συνδεσιμότητα αποτελούν βασικούς αναπτυξιακούς πυλώνες, η χητεία για σύγχρονες, αξιόπιστες και προσβάσιμες αεροπορικές λύσεις είναι πιο επιτακτική από ποτέ.

Η Αθήνα, πλέον, δεν είναι μόνο ένας δημοφιλής προορισμός. Έχει αναδειχθεί σε έναν ενεργό αεροπορικό κόμβο για την ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Και μέσα σε αυτό το δυναμικό πλαίσιο, μεγάλες εταιρείες επαναπροσδιορίζουν τη στρατηγική τους, ενισχύοντας την παρουσία τους και επενδύοντας σε ένα πιο «πράσινο» μέλλον.

Το καταλάβαμε, όταν ταξιδέψαμε στο Λονδίνο, στο περιορισμοί ενός property trip με την easyJet, μια από τις κορυφαίες debased outgo αεροπορικές εταιρείες στην Ευρώπη.

Πιλότοι επόμενης γενιάς και εκπαιδευτική υπεροχή

Φτάνοντας στο Λονδίνο, τη Δευτέρα 19 Μαΐου, η εμπειρία μας ξεκίνησε στο LGW Training Centre, εκεί όπου εκπαιδεύονται οι μελλοντικοί πιλότοι της easyJet. Ο Lorenzo Lagorio, Country Manager για την Ελλάδα και την Ιταλία, μας υποδέχθηκε με μια παρουσίαση για τη στρατηγική παρουσία της εταιρείας στη χώρα.

Από το 1998 ως σήμερα, πάνω από 40 εκατομμύρια επιβάτες έχουν πετάξει με την easyJet από και προς την Ελλάδα, ενώ για το καλοκαίρι του 2025, η εταιρεία θα προσφέρει 5,5 εκατομμύρια διαθέσιμες θέσεις, εκ των οποίων 1,2 εκατομμύρια από την Αθήνα. Ο στόχος; Να γίνει ο πρωταρχικός debased outgo μεταφορέας που συνδέει την ελληνική πρωτεύουσα με μεγάλα αεροδρόμια της Ευρώπης.

Στο περιορισμοί αυτό, μετά την προσθήκη 5 νέων δρομολογίων, το 2024 (Λυών, Νίκαια, Μπορντό, Μάλαγα και Μαγιόρκα), η easyJet ενισχύει τη σύνδεση της Αθήνας με την Ευρώπη, ανακοινώνοντας για το 2025 νέα δρομολόγια προς London Luton και Alicante -φτάνοντας συνολικά τα 17 δρομολόγια από την Αθήνα.

Και όλα αυτά ξεκινούν από την εκπαίδευση των πιλοτών. Το πρόγραμμα MPL (Multi-Crew Pilot Licence) διαρκεί ωσπεράν 2 χρόνια και περιλαμβάνει υπερσύγχρονους εξομοιωτές, που αναπαριστούν με ακρίβεια ακραίες καιρικές συνθήκες, βλάβες, καταστάσεις ανάγκης, και στους οποίους είχαμε την ευκαιρία να βιώσουμε -έστω και για λίγο- την αντίληψη του πιλοτηρίου.

Picture2.jpg

Επιχειρήσεις και ζωάρκεια στον πυρήνα της αεροπορικής εταιρείας

Είναι εύκολο να θεωρούμε τα ταξίδια μας δεδομένα. Επιβίβαση, απογείωση, άφιξη. Και όμως, πίσω από κάθε πτήση κρύβεται μια περίπλοκη αλυσίδα ανθρώπων, αποφάσεων και τεχνολογίας που συνεργάζονται αθόρυβα για να κάνει κάποιος check-in στον επόμενο προορισμό του.

Το αντιληφθήκαμε, όταν, την Τρίτη 20 Μαΐου, επισκεφτήκαμε το ICC (Integrated Control Centre) στο Luton. Μέσα από ένα τουρ 5 σταθμών –Crewing, Aircraft Planning, Flight Planning, Engineering και Customer– διαπιστώσαμε πώς η εταιρεία συντονίζει καθημερινά 1000+ πτήσεις σε ολόκληρη την Ευρώπη. Από τη διαχείριση πληρωμάτων και τον επιχειρησιακό σχεδιασμό ως την παρακολούθηση καθυστερήσεων και την τεχνική υποστήριξη, το ICC λειτουργεί ως «πύργος ελέγχου» για έναν τεράστιο και πολύπλοκο οργανισμό.

1748938278337-576424725-Picture3.jpg

Στατιστικά που μας κοινοποιήθηκαν, δείχνουν τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος: Καθυστερήσεις λόγω ATC Staffing αυξήθηκαν κατά 130% σε σχέση με το 2024, ενώ μόνο οι καθυστερήσεις λόγω καιρού αυξήθηκαν κατά 43%. Παρ' όλα αυτά, η easyJet παρουσίασε αύξηση 13,1% στην επιβατική κίνηση στην Ελλάδα και 22% αύξηση στον δικό της όγκο κίνησης στη χώρα μας.

Σε μια προσομοιωμένη εκγύμναση κρίσης, βιώσαμε τις πιεστικές αποφάσεις που πρέπει να λαμβάνονται σε πραγματικό χρόνο, όταν δεν υπάρχει διαθεσιμότητα πληρώματος ή όταν η κακοκαιρία «κλείνει» έναν διάδρομο προσγείωσης. Σε εκείνο ακριβώς το σημείο αντιληφθήκαμε ότι οι σύγχρονες αερομεταφορές είναι υποδομή, είναι σχεδιασμός, μα πάνω απ’ όλα, είναι στρατηγική.

Στροφή στη ζωάρκεια και την καινοτομία

Ωστόσο, οι αερομεταφορές του «αύριο» δεν βασίζονται μόνο στην επέκταση, επενδύουν στη ζωάρκεια και η easyJet είναι από τις εταιρείες που κάνουν αυτήν την επένδυση… πράξη. Το απόγευμα της Τρίτης, στο Hangar89, στα κεντρικά της εταιρείας, η συνάντησή μας με τον Lahiru Ranasinghe, Director of Sustainability, ήταν αφιερωμένη στο περιβαλλοντικό αποτύπωμα της εταιρείας και στον τρόπο με τον οποίο η ίδια το διαχειρίζεται στρατηγικά.

Στόχος της είναι η μείωση της έντασης των εκπομπών CO₂ κατά 35% ως το 2035 και η επίτευξη του nett zero ως το 2050. Για τον λόγο αυτό, η easyJet ηγείται ήδη της καινοτομίας με επενδύσεις σε τεχνολογίες μηδενικού άνθρακα και συνεργασίες με φορείς, όπως η Airbus, Rolls-Royce και Wright Electric για την ξετύλιγμα υδρογονοκίνητων αεροσκαφών. Και όλα αυτά σύμφωνα με την πράσινη στρατηγική της που περιλαμβάνει μείωση κατανάλωσης ενέργειας και καυσίμων, αντικατάσταση των συμβατικών καυσίμων με SAF (βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα) και αφαίρεση υπολειμματικών εκπομπών μέσω τεχνολογιών απορρόφησης.

Η εμπειρία του property trip έκλεισε την Τετάρτη 21 Μαΐου με την επιστροφή μας στην Αθήνα. Και η πραγματικότητα είναι πως το τριήμερο ταξίδι στο Λονδίνο, μας απέδειξε πως η easyJet δεν είναι μόνο ένας οικονομικός αερομεταφορέας. Είναι μια εταιρεία που τολμά να οραματίζεται, να προγραμματίζει και να επενδύει σε ένα πιο «πράσινο», άτρωτο και προσβάσιμο αύριο για τις αερομεταφορές.

Picture4.jpg

Πίσω από κάθε κάθισμα, κάθε είδηση στο αεροδρόμιο και κάθε πορτοκαλί αεροσκάφος, κρύβεται μια αλυσίδα αποφάσεων, ανθρώπων και τεχνολογίας. Μια στρατηγική που -χωρίς υπερβολή- στοχεύει να μεταμορφώσει την έννοια του «low cost».

Δείτε όλο το άρθρο

© HellaZ.GR.News 2025. Όλα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα

-