Δεν «πάτησε» στο φεγγάρι η Ιαπωνία - Δεύτερη αποτυχημένη προσπάθεια για την Ispace

3 days ago 22

Συγκεκριμένα, το Resilience, το δεύτερο σεληνιακό σκάφος της Ispace, δεν μπόρεσε να επιταχύνει αρκετά καθώς πλησίαζε τη Σελήνη και η εταιρεία δεν μπόρεσε να επικοινωνήσει με το διαστημόπλοιο μετά από μια πιθανή σκληρή προσγείωση, ανέφερε η Ispace σε ανακοίνωσή της. Η σύνδεση και τα δεδομένα πτήσης του Resilience χάθηκαν κατά πρόσβαση 2 λεπτά πριν από την προγραμματισμένη εξηκοντάλεπτο προσγείωσης.

At this moment, we person not yet been capable to found connection with RESILIENCE, but ispace engineers successful our Mission Control Center are continuing to work to interaction the lander. We will stock an update with the latest accusation successful a media announcement successful the adjacent few… pic.twitter.com/D2TMGHK5f3

— ispace (@ispace_inc) June 5, 2025

Το βίντεο που ακολουθεί κυκλοφόρησε στις 4 Ιουνίου και μεταφέρει εικόνα μέσω μιας κάμερας, η οποία ήταν τοποθετημένη στην κορυφή του διαστημοπλοίου προσεδάφισης ενώ βρισκόταν σε σεληνιακή τροχιά.

日本のスタートアップであるispaceが2度目の月着陸ミッションに挑んだが、着陸に至らなかった。
しかし、これは次なる挑戦と、月と地球でひとつのエコシステムを構築する目標に向けた「通過点」にすぎない。

動画は、ランダー上部搭載カメラから月周回軌道上で6月4日に公開された映像。 @ispace_inc pic.twitter.com/8Esy9q683R

— WIRED.jp (@wired_jp) June 6, 2025

Η προσεδάφιση επιχειρήθηκε σε μια επίπεδη περιοχή που ονομάζεται Mare Frigoris («Θάλασσα του Κρύου») κατά πρόσβαση 900 χλμ. (560 μίλια) από τον βόρειο πόλο της σελήνης κάτι που θεωρήθηκε ότι θα μπορούσε να αυξήσει τις πιθανότητες επιτυχίας σε σύγκριση με την προηγούμενη αποστολή της εταιρείας που συνετρίβη το 2023.

Μια αίθουσα με περισσότερους από 500 υπαλλήλους, μετόχους, χορηγούς και κυβερνητικούς αξιωματούχους της Ispace σίγησε απότομα κατά τη διάρκεια μιας δημόσιας εκδήλωσης προβολής της αποστολής στην Sumitomo Mitsui Banking Corp, εταίρο της αποστολής, τις πρώτες πρωινές ώρες στο Τόκιο.

Η πρώτη προσπάθεια

Το 2023, το πρώτο διαστημόπλοιο προσεδάφισης της Ispace συνετρίβη στην επιφάνεια της Σελήνης λόγω ανακριβούς αναγνώρισης του υψομέτρου της. Είχαν γίνει διορθώσεις στο λογισμικό, ενώ ο σχεδιασμός του υλικού παρέμεινε ως επί το πλείστον αμετάβλητος σε ανθεκτικότητα, δήλωσε η εταιρεία.

Το Resilience μετέφερε ένα τετράτροχο ρόβερ που κατασκευάστηκε από τη θυγατρική της Ispace στο Λουξεμβούργο και 5 εξωτερικά ωφέλιμα φορτία συνολικής αξίας 16 εκατομμυρίων δολαρίων, συμπεριλαμβανομένων επιστημονικών οργάνων από ιαπωνικές εταιρείες και ένα πανεπιστήμιο της Ταϊβάν.

Εάν η προσεδάφιση ήταν επιτυχής, το όχημα προσεδάφισης και το ρόβερ θα ξεκινούσαν προγραμματισμένες εξερευνητικές δραστηριότητες για 14 ημέρες, συμπεριλαμβανομένης της λήψης εικόνων του ρεγολίθου, του λεπτόκοκκου επιφανειακού υλικού της σελήνης.

Πέμπτη χώρα που πέτυχε ομαλή προσελήνωση

Η Ιαπωνία πέρυσι έγινε η πέμπτη χώρα στον κόσμο που πέτυχε ομαλή προσσελήνωση μετά την πρώην Σοβιετική Ένωση, τις Ηνωμένες Πολιτείες, την Κίνα και την Ινδία, όταν η εθνική Ιαπωνική Υπηρεσία Αεροδιαστημικής Εξερεύνησης πέτυχε την προσγείωση του διαστημοπλοίου SLIM, αν και σε ανατρεπόμενη θέση.

Παρά τις προτεινόμενες αλλαγές του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ στη διαστημική πολιτική των ΗΠΑ, η Ιαπωνία παραμένει προσηλωμένη στο αμερικανικό πρόγραμμα Artemis για τη σελήνη, δεσμευόμενη για τη συμμετοχή Ιαπώνων αστροναυτών και τεχνολογιών σε μελλοντικές σεληνιακές αποστολές.

Συμπεριλαμβανομένης μιας τρίτης αποστολής το 2027 ως μέρος των Εμπορικών Υπηρεσιών Σεληνιακού Φορτίου της NASA για το πρόγραμμα Artemis, η Ispace προγραμματίζει επτά επιπλέον αποστολές ως το 2029 για να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση για σεληνιακές μεταφορές.

Δείτε όλο το άρθρο

© HellaZ.GR.News 2025. Όλα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα

-