Δέσμευση Σαλβίνι για επενδύσεις στον ελληνικό σιδηρόδρομο - Τη Δευτέρα στη Ρώμη οι ανακοινώσεις

1 month ago 10

Σύμφωνα με πληροφορίες του CNN Greece από το Ιταλικό Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, η ιταλική πλευρά εξέφρασε το ενδιαφέρον της για συνέχιση των επενδύσεων στην Ελλάδα, τονίζοντας τη σημασία μιας κερδοφόρας συνεργασίας και για τις 2 χώρες.

Salvini kyranakis

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης με τον αντιπρόεδρο της Ιταλικής Κυβέρνησης και υπουργό αρμόδιο για τις μεταφορές Ματέο Σαλβίνι κατά τη συνάντησή τους στη Ρώμη στις 8 Μαΐου, 2025

Ministero delle infrastrutture e dei trasporti

Στο τραπέζι τα νέα τρένα

Η Κυβέρνηση εδώ και μήνες έχει ξεκαθαρίσει στην Ferrovie Dello Stato Italiane (μητρική της Hellenic Train), πως προϋπόθεση για να μπουν οι σχέσεις σε «νέες ράγες», αποτελεί η υποχρέωση να φέρει νέα, σύγχρονα τρένα που θα αναβαθμίσουν την ποιότητα του δικτύου.

Από την πλευρά τους οι Ιταλοί εδώ και πολλούς μήνες ζητούσαν να φτιαχτεί πρώτα το δίκτυο και μετά να φέρουν τους συρμούς.

Υπενθυμίζεται πως στις 28 Απριλίου υπεγράφησαν οι συμβάσεις που αφορούν στα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό δίκτυο των Περιφερειών Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, από τις εκτεταμένες ζημιές που προκλήθηκαν από τις θεομηνίες «Daniel» και «Elias» τον Σεπτέμβριο του 2023. Ο προϋπολογισμός των έργων ανέρχεται σε 450,12 εκατ. ευρώ, ενώ η διάρκεια των συμβάσεων έχει οριστεί σε 15 μήνες από σήμερα.

Το συνάντηση Κυρανάκη με τον CEO της Ferrovie Dello Stato Italiane Στέφανο Ντοναρούμα, τον CEO της Hellenic Train Ρομπέρτο Ρινάουντο και τον Μ. Σαλβίνι, αντιπρόεδρο της Ιταλικής Κυβέρνησης και υπουργό αρμόδιο για τις μεταφορές ξεκλειδώνει το Ανώτατο συμβούλιο Συνεργασίας τη Δευτέρα στη Ρώμη, το οποίο είχε «παγώσει» από τον Φεβρουάριο.

Σύμφωνα με πληροφορίες στη συνάντηση Κυρανάκη - Σαλβίνι επιβεβαιώθηκε η κοινή επιθυμία για ξετύλιγμα στρατηγικών συνεργιών, ιδίως στο διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών, μια από τις βασικές υποδομές για την ολοκλήρωση της εφοδιαστικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Κατά τη συνάντηση, η ιταλική πλευρά φέρεται να επανάλαβε σύμφωνα με πληροφορίες, τη δέσμευσή της για επενδύσεις στην ελληνική επικράτεια, υπογραμμίζοντας το ενδιαφέρον της για την ενίσχυση της παρουσίας και την προώθηση καινοτόμων λύσεων στον σιδηροδρομικό τομέα.

Ο κοινός στόχος λέει η Ρώμη, είναι η οικοδόμηση μιας σταθερής και επωφελούς εταιρικής σχέσης και για τις 2 οικονομίες, διευκολύνοντας τη διασύνδεση μεταξύ των 2 χωρών επίσης όσον αφορά τις εμπορευματικές μεταφορές και τη βιώσιμη κινητικότητα.

Και οι 2 αντιπροσωπείες, σύμφωνα με πληροφορίες εξέφρασαν την πλήρη προθυμία τους να συνεργαστούν για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση κοινών πρωτοβουλιών, οι οποίες μπορούν να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα και τη διαλειτουργικότητα της σιδηροδρομικής υποδομής στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Σήμερα οι υπογραφές για τον ΒΟΑΚ

Ο Πρωθυπουργός σήμερα θα μεταβεί στην Κρήτη για να παραστεί και να μιλήσει (στις 10:30) στην εκδήλωση Υπογραφής Σύμβασης Κατασκευής του ΒΟΑΚ στο Πολιτιστικό Κέντρο Δήμου Ηρακλείου.

Στη συνέχεια θα επισκεφθεί το χωριό Πεζά και το Φράγμα Πλακιωτίσσης. Το μεσημέρι ο Πρωθυπουργός θα επιστρέψει στην Αθήνα.

Η συνθήκη σύμφωνα με κρατικές πληροφορίες αφορά στο μεγαλύτερο τμήμα του ΒΟΑΚ, το οποίο θα συνδέει το Ηράκλειο με τα Χανιά. Μήκους 157 χιλιομέτρων, ο νέος οδικός άξονας θα έχει επίσης συνοδό παραπλευρο οδικό δίκτυο, γέφυρες, σήραγγες, κόμβους και αναβαθμίσεις των παρακάμψεων των πόλεων Χανίων, Ρεθύμνου και Ηρακλείου. Το έργο έχει ενταχθεί στο πλάνο «Ελλάδα 2.0» και συνεπώς μέρος του κόστους κατασκευής θα καλυφθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

«Ο ΒΟΑΚ ξεκινάει από τον Άγιο Νικόλαο στη Νεάπολη, όπου ήδη έχουμε εργοτάξια, από τη Νεάπολη φτάνοντας στη Χερσόνησο που και εκεί βλέπουμε τα εργοτάξια. Αυτό το οποίο υπογράφουμε, παρουσία του Πρωθυπουργού είναι το τμήμα της παραχώρησης από τα Χανιά στο Ηράκλειο, μετά από λίγο καιρό θα δείτε και την πρόθεση προς Κίσσαμο» δήλωσε χθες από το νησί ο Χ. Δήμας.

Δείτε όλο το άρθρο

© HellaZ.GR.News 2025. Όλα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα

-