Η Disney ετοιμάζεται να προχωρήσει σε εκατοντάδες απολύσεις εργαζομένων στους τομείς του κινηματογράφου και της τηλεόρασης, στο περιορισμοί του δεύτερου κύματος περικοπών που υλοποιεί από το 2023.
Η εταιρεία επιχειρεί να εξορθολογίσει το ανθρώπινο δυναμικό της και να μειώσει τα κόστη λειτουργίας της, καθώς οι συνήθειες των θεατών αλλάζουν δραστικά και ολοένα περισσότεροι καταναλωτές στρέφονται από την παραδοσιακή καλωδιακή tv προς τις πλατφόρμες streaming.
Εκπρόσωπος της Disney δήλωσε στο BBC:
«Καθώς η βιομηχανία μας μετασχηματίζεται με ταχύτατο ρυθμό, συνεχίζουμε να αξιολογούμε τρόπους για να διαχειριζόμαστε τις επιχειρήσεις μας αποτελεσματικά, ενώ ταυτόχρονα τροφοδοτούμε τη σύγχρονη δημιουργικότητα και καινοπραγία που οι καταναλωτές εκτιμούν και περιμένουν από τη Disney.»
Παρότι η εταιρεία υποστηρίζει ότι έχει υιοθετήσει «χειρουργική» πρόσβαση προκειμένου να περιοριστεί ο αριθμός των εργαζομένων που θα επηρεαστούν, οι νέες απολύσεις έρχονται μόλις 2 χρόνια μετά την απόλυση πάνω από 7.000 εργαζομένων, στο περιορισμοί ενός ευρύτερου σχεδίου εξοικονόμησης 5,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Η Disney, που απασχολεί πάνω από 233.000 εργαζομένους παγκοσμίως, παραμένει ένας από τους κολοσσούς της παγκόσμιας βιομηχανίας ψυχαγωγίας, έχοντας διευρύνει το προφίλ της πολύ πέρα από τις παιδικές παραγωγές: ελέγχει πλέον κολοσσούς όπως η Marvel, το ESPN και το Hulu.
Αξιοσημείωτο είναι ότι, παρά τις επερχόμενες περικοπές, η εταιρεία παραμένει σε σχετικά ισχυρή οικονομική θέση. Κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, η Disney κατέγραψε έσοδα 23,6 εκατομμυρίων δολαρίων, παρουσιάζοντας αύξηση 7% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2024. Το οικονομικό αποτέλεσμα ξεπέρασε τις προβλέψεις, κυρίως λόγω της ανοδικής πορείας της streaming πλατφόρμας Disney+.
Ωστόσο, η χρονιά δεν ήταν χωρίς δυσκολίες. Η live-action μεταφορά της Χιονάτης, με πρωταγωνίστρια τη Ρέιτσελ Ζέγκλερ, συνοδεύτηκε από αρνητικές κριτικές και αποτυχημένη διαφημιστική καμπάνια, προκαλώντας σοβαρές επιπτώσεις στο container office.
Την κατάσταση φαίνεται να εξισορρόπησε, τουλάχιστον σε μέρει, η επιτυχία της επίσης live-action μεταφοράς του Λίλο και Στιτς, η οποία απέφερε περισσότερα από 610 εκατομμύρια δολάρια μέσα σε μόλις 2 εβδομάδες προβολής.