e-ΕΦΚΑ: Επιταχύνονται οι εκδόσεις συντάξεων - Η διευκόλυνση στους ασφαλισμένους

1 week ago 7

Μέσω του ενιαίου αριθμού εξυπηρέτησης 1555 του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, ολοκληρώθηκε το 1ος μέρος της πιλοτικής διαδικασίας τον Ιανουάριο του 2024, κατά το οποίο ενημερώθηκαν τηλεφωνικά κατά πρόσβαση 1.000 ασφαλισμένοι του Δημοσίου.

Επιταχύνεται ο χρόνος έκδοσης συντάξεων

Με στόχο να επιταχυνθεί ο χρόνος έκδοσης των συντάξεων και να αναβαθμιστεί το επίπεδο της εξυπηρέτησης των πολιτών, με την αποφυγή της ταλαιπωρίας των ασφαλισμένων, ο e-ΕΦΚΑ προχώρησε επίσης εντός του Μαρτίου στην επόμενη φάση, η οποία προβλέπει την ενημέρωση, μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας, επιπλέον 1.500 εργαζομένων του Δημοσίου, που κατοχυρώνουν δικαίωμα συνταξιοδότησης και έχουν συμπληρώσει το απαιτούμενο όριο ηλικίας, σε σχέση με τη διαδικασία υποβολής της αίτησης συνταξιοδότησής τους.

Πώς διευκολύνονται οι ασφαλισμένοι

Αξιοποιώντας τα στοιχεία που τηρεί ο φορέας στα αρχεία του για την εκγύμναση των καθηκόντων του και χωρίς να αντλεί κανένα στοιχείο από άλλους φορείς, ο e-ΕΦΚΑ παρέχει αναλυτική πληροφόρηση τόσο για τα δικαιολογητικά που οφείλει ο δικαιούχος να συγκεντρώσει, για να είναι μεστός ο συνταξιοδοτικός του φάκελος και να επιτευχθεί γρήγορη χορήγηση της σύνταξής του, όσο και για τον τρόπο υποβολής της αίτησης.

Επίσης, τον ενημερώνει για την τοπική διεύθυνση που είναι αρμόδια για την περίπτωσή του, προκειμένου να απευθυνθεί σε αυτήν, αν χρειάζεται και να μην χάσει πολύτιμο χρόνο σε άσκοπες επισκέψεις σε διάφορα υποκαταστήματα του φορέα.

Με την ολοκλήρωση του πιλοτικού σταδίου, το υπουργείο Εργασίας και ο e-ΕΦΚΑ σκοπεύουν να επεκτείνουν αυτή την υπηρεσία και στους μισθωτούς και μη μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα.

Όπως εκτιμούν στελέχη του e-ΕΦΚΑ, ειδικά για τους βάσει συνταξιούχους με διαδοχική ασφάλιση, η προληπτική ενημέρωση θα λειτουργήσει ευεργετικά, για να μειωθεί στο ελάχιστο ο χρόνος αναμονής, καθώς θα έχει γίνει όλη η απαραίτητη προεργασία.

Τι δείχνουν τα στοιχεία για την ανταπόκριση των πολιτών

Σύμφωνα με τον e-ΕΦΚΑ, σε όλη τη διάρκεια της πρώτης πιλοτικής διαδικασίας, καταγράφηκε έντονο ενδιαφέρον από τους πολίτες, οι οποίοι έκριναν ιδιαίτερα ωφέλιμη τη δράση και δήλωσαν την πρόθεσή τους να ξεκινήσουν τώρα αμέσως όλες τις αναγκαίες ενέργειες για την καταμέτρηση του ασφαλιστικού τους βίου.

Με βάση τα στοιχεία του φορέα, ως τώρα, το σύνολο των επαφών προς ενημέρωση ανήλθε σε 1.359.

  • Ενημερώθηκαν 1.338 επαφές.
  • Συνολικές προσπάθειες επικοινωνίας 4.583 (Success Rate: 98,45%).
  • Μη ενημέρωση 182 επαφές.
  • Τα μη απαντημένα αποτέλεσαν το 13% της συνολικής βάσης.
  • Λανθασμένος αριθμός επικοινωνίας μόλις το 0,6% από τη συνολική βάση των 1.359.

Σημειώνεται όμως ότι, σε καμία περίπτωση, ο e-ΕΦΚΑ δεν θα ζητήσει από τους ασφαλισμένους να δώσουν ειδικά δεδομένα ή στοιχεία σχετικά με τραπεζικούς λογαριασμούς.

Δείτε όλο το άρθρο

© HellaZ.GR.News 2024. Όλα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα

-