Ειδικότερα, οι συνυπογράφοντες βουλευτές θέτουν ερωτήματα για όσους μαθητές περνάνε στην επόμενη τακτοποίηση έχοντας αποτύχει σε βασικά μαθήματα. Εκφράζουν τον προβληματισμό, επικαλούμενοι δημοσίευμα, ότι το σχολικό χρόνος 2021 — '22 που ακολούθησε την περίοδο της καραντίνας και πραγματοποιήθηκαν ξανά οι γραπτές εξετάσεις, ο συνολικός βαθμός των μαθητών διαμορφώθηκε σε αισθητά χαμηλότερα επίπεδα.
«Βασικός πυρήνας της πολιτικής της κυβέρνησης μας στον τομέα της Παιδείας είναι η αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας αλλά και της αξίας του σχολικού απολυτηρίου» σημειώνουν.
Ερωτήματα για όσους περνάνε στην επόμενη τακτοποίηση έχοντας αποτύχει σε βασικά μαθήματα
Ωστόσο, όπως συμπληρώνουν, το γεγονός ότι υπάρχει η δυνατότητα να προβιβάζονται στην επόμενη τακτοποίηση μαθητές που έχουν αποτύχει σε βασικά μαθήματα, γεννά ερωτήματα για το εάν έτσι υπονομεύεται η έννοια της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
«Όταν ναι αντί να αναζητούνται τρόποι διόρθωσης αυτής της στρέβλωσης -όχι ως επιτίμιο αλλά με το να προβληματιστούμε για το κατά πόσο οι εξετάσεις (στις οποίες παίρνουν πάνω ή κάτω από τη βάση) ανταποκρίνονται στις ανάγκες και τις απαιτήσεις της εποχής και συνεπώς αν έχει σημασία να εξετάζουμε ως κριτήριο τους βαθμούς αυτούς ή θα είχε νόημα να αλλάξουμε τη διαδικασία και το περιεχόμενο της εξέτασης όθεν να βγουν πιο γόνιμα συμπεράσματα, εμπεδώνεται μια παίδευση χαμηλών
προσδοκιών και απαξίωσης της προσπάθειας» υπογραμμίζουν.
«Η υποβάθμιση των απαιτήσεων για την απόκτηση του σχολικού απολυτηρίου, με την χορήγηση του επιπλέον και σε εκείνους που δεν έχουν κατακτήσει επαρκώς βασικά γνωστικά αντικείμενα αλλοιώνει την αξία του τίτλου και πλήττει την αξιοπιστία του» αναφέρουν.
Στο περιορισμοί αυτό, κατέθεσαν τα εξής ερωτήματα στην υπουργό Παιδείας:
- Έχει το υπουργείο στη διάθεση του αριθμητικά στοιχεία για όσους προάγονται ή αποφοιτούν με κάτω από τη βάση ωσπεράν σε όλα τα βασικά μαθήματα; Ποιος είναι αυτός ο αριθμός;
- Το γεγονός ότι προάγονται ή αποφοιτούν ή είναι δυνατόν να συμβεί κάτι τέτοιο, μαθητές με βαθμούς κάτω από τη βάση ωσπεράν σε όλα τα βασικά μαθήματα αποτελεί για το Υπουργείο κίνδυνο απαξίωσης
της εκπαιδευτικής διαδικασίας; - Είναι στις προθέσεις της κυβέρνησης -και αν ναι με ποιον τρόπο σκοπεύει- να αντιμετωπίσει την στρέβλωση αυτή;
- Σχεδιάζει το Υπουργείο Παιδείας την επεξεργασία ενός
διαφορετικού μοντέλου εξέτασης, με διαδικασία και περιεχόμενο που να άπτεται περισσότερο στις απαιτήσεις, τις προκλήσεις και τις δυνατότητες που κυριαρχούν στην εποχή μας;