«Μπορείτε να βασιστείτε στη Γαλλία διατί πάντοτε το λαμβάνουμε υπόψη. Είναι ένα ζήτημα υψηλού κινδύνου. Στο περιορισμοί της διμερούς στρατηγικής εταιρικής σχέσης, έχουμε αυτή τη ρήτρα ασφάλειας» σημείωσε αναφερόμενη στις αναθεωρητικές δηλώσεις της Άγκυρας.
Σκοπός, όμως, είναι σύμφωνα με την ίδια «να προχωρήσει ο συνδιάλεξη μεταξύ των 2 χωρών και να μην υπάρξει κλιμάκωση», ενώ όπως συμπλήρωσε σε συνέντευξή της στα Παραπολιτικά «δεν υπάρχει λόγος να προβούμε σε καυστικές δηλώσεις».
Ζήτημα εβδομάδων η επικύρωση της ναυπήγησης της τέταρτης φρεγάτας
Οι διμερείς σχέσεις Γαλλίας και Ελλάδας, όπως υπογράμμισε η κα Αουέρ, είναι σφυρηλατημένη από την σύμπραξη που έχει αναπτυχθεί στη ναυπήγηση των τριών φρεγατών FDI και δήλωσε πως είναι ζήτημα εβδομάδων η επικύρωση της ναυπήγησης της τέταρτης.
«Εάν η τέταρτη φρεγάτα καταλήξει στην Ελλάδα, τότε θα πρέπει να κατασκευάσουμε την υπόλοιπη αλυσίδα παραγωγής πολύ γρήγορα για την Γαλλία, ενδεχομένως και για άλλους εταίρους, και αυτό αποτελεί μέρος της συζήτησης» υπογράμμισε.
Αξίζει, δε, να σημειωθεί ότι, η Γαλλίδα πρέσβης, χαρακτήρισε τα Ελληνικά ναυπηγεία απολύτως έτοιμα να αναλάβουν την κατασκευή των φρεγατών και για άλλους εταίρους.
Όταν ερωτήθηκε σχετικά με την σύμπραξη της Γαλλίας με την Ελλάδα για την κατασκευή μιας φρεγάτας αποκλειστικά για την Ελλάδα και το πόσο κοντά βρισκόμαστε σε αυτό, η Λοράνς Αουέρ, είπε πώς το πλάνο επανεξοπλισμού «Re - Arm», με τον κανονισμό «SAFE», που έχει παρουσιαστεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, είναι το πρώτο εργαλείο και έχει εγκριθεί μόνο στα χαρτιά. «Ο υπουργός Άμυνας, Σ. Λεκόρν, συζήτησε το θέμα με τον Έλληνα ομόλογό του, τον κύριο Δένδια» ανέφερε.