Iσχυρό ταμείο έχει «κτίσει» ο Όμιλος ΓΕΚ Τέρνα με ταμειακά διαθέσιμα 1,48 δισ., ενώ με τις συμφωνίες που έχει συνάψει αναμένεται να ενισχυθεί περαιτέρω.
Το ίδιο και το ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων που ανακοίνωσε με αφορμή τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου, στα 6,7 δις. ευρώ (31.3.25) και το οποίο έχει διαμορφωθεί πλέον στα 8,42 δις., έπειτα από την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) με κατασκευαστικό αντικείμενο 1,72 δις. ευρώ.
Τι χρήματα εισρέουν στα ταμεία
Ειδικότερα, το ταμείο του ΓΕΚ Τέρνα θα αυξηθεί φέτος από χρηματικές διανομές περίπου 60 εκατ. από την Αττική Οδό σε συνέχεια της ισχυρής λειτουργικής και ταμειακής κερδοφορίας του έργου παραχώρησης, η οποία σε αυτή την φάση κινείται υψηλότερα των προβλέψεων.
Επίσης, εντός του έτους ο Όμιλος θα εισπράξει 80 εκατ. από το επενδυτικό όχημα της Μαριάννας Λάτση, Latsco, στο πλαίσιο της συμφωνίας εξαγοράς από την πλευρά του, του 10% της εταιρίας Νέα Αττική Οδός Παραχώρηση, ενώ πρόσθετη ρευστότητα εκτιμάται ότι θα προέλθει από το ποσό που θα εισπράξει ο ΓΕΚ Τέρνα όταν ολοκληρωθεί η συμφωνία μεταξύ ΗΡΩΝ και NRG (Motor Oil) η οποία, σύμφωνα με πληροφορίες, κυοφορείται.
Τα αποτελέσματα
Βάσει των αποτελεσμάτων του πρώτου τριμήνου ο μεγαλύτερος κατασκευαστικός Όμιλος της χώρας σημείωσε αύξηση εσόδων 49% στα 989,4 εκατ. και λειτουργική κερδοφορία (adj.EBITDA) 55,1%, στα 135,5 εκατ. ευρώ. Τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 29 εκατ., στο ίδιο επίπεδο με το προηγούμενο έτος, ως συνέπεια των αυξημένων αποσβέσεων και χρηματοοικονομικών εξόδων, ενώ τα καθαρά κέρδη των μετόχων χωρίς την επίδραση μη λειτουργικών αποτελεσμάτων σε 26 εκατ. ευρώ.
Ο δανεισμός με αναγωγή (Προσαρμοσμένος Καθαρός Δανεισμός της μητρικής εταιρίας) διαμορφώθηκε σε 169 εκατ. (έναντι 153 εκατ. το 2024) και όπως προαναφέραμε τα ελεύθερα ταμειακά διαθέσιμα για το σύνολο του Ομίλου σε 1,48 δισ., εκ των οποίων 0,8 δισ. αφορούν τη μητρική εταιρεία.
Οι Παραχωρήσεις
Αξιοσημείωτη είναι η απόδοση του τομέα Παραχωρήσεων, με τα έσοδα και την λειτουργική κερδοφορία να κινούνται σε υψηλότερα επίπεδα (αύξηση κατά 94% και 96% αντίστοιχα). Παράλληλα, ο τομέας της Κατασκευής παρουσίασε αύξηση εσόδων 16,7% και λειτουργικής κερδοφορίας 41,3%, ενώ στον τομέα Ενέργειας η λειτουργική κερδοφορία αυξήθηκε 10%.
Η εκτίμηση της διοίκησης είναι ότι η λειτουργική κερδοφορία που καταγράφηκε στο πρώτο τρίμηνο είναι διατηρήσιμη, καθώς προέρχεται κατά κύριο λόγο από τον τομέα των παραχωρήσεων. Περαιτέρω ενίσχυση της αναμένεται με την λειτουργία των επόμενων έργων παραχωρήσεων, όπως η Εγνατία Οδός και το αεροδρόμιο Καστελίου.
Αναφορικά με το ανεκτέλεστο των 6,7 δισ. (εκ του οποίου τα 4,5 δις. είναι υπογεγραμμένες συμβάσεις και τα 2,2 προς υπογραφή) ποσοστό 52% αντιστοιχεί σε έργα ιδίων επενδύσεων του Ομίλου, 28% είναι δημόσια έργα και 20% ιδιωτικά.