«Περίπου τα 3 τέταρτα των παραθεριστών από το εξωτερικό πέρυσι ήταν από κράτη-μέλη της ΕΕ και τη Μεγάλη Βρετανία. Όμως η μεγάλη αναπτυξιακή δυναμική, σύμφωνα με τους ειδικούς του κλάδου, δεν βρίσκεται πλέον σε αυτές τις παραδοσιακές αγορές, μεταξύ άλλων λόγω της αδύναμης οικονομικής δραστηριότητας εκεί.
Στο περιορισμοί της μεσοπρόθεσμης τουριστικής στρατηγικής της η Ελλάδα θα πρέπει ως εκ τούτου να στραφεί περισσότερο σε πιο μακρινές αγορές, όπως οι ΗΠΑ και η Κίνα, όπως προτείνει μια νέα έρευνα της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδας.
Με αυτόν τον τρόπο η χώρα θα μπορούσε να προσελκύσει παραθεριστές με μεγαλύτερες καταναλωτικές δυνατότητες, περισσότερους ξένους στους μήνες εκτός της high-season, να αναπτύξει εναλλακτικούς προορισμούς και έτσι να αντιμετωπίσει τον υπερτουρισμό στα τουριστικά hotspots κατά τους καλοκαιρινούς μήνες», αναφέρει η γερμανική οικονομική εφημερίδα, σύμφωνα με την Deutsche Welle.
Μέσω της επιμήκυνσης της τουριστικής σεζόν οι παραθεριστές από άλλες ηπείρους «μπορούν να προσφέρουν προοπτικές βιώσιμης ανάπτυξης στην ελληνική τουριστική βιομηχανία, όπως παρατηρεί η διάβασμα της ΕΤΕ, (…) διότι οι επισκέπτες από αυτές τις χώρες έχουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον για πολιτιστικά αξιοθέατα και θεματικά ταξίδια εκτός των τουριστικών hotspots και της high-season».
Το 35% των Ινδών επισκεπτών ενδιαφέρονται για τα πολιτιστικά αξιοθέατα
Σύμφωνα με έκθεση της εταιρείας Mabrian «το 35% των Ινδών επισκεπτών στην Ελλάδα ενδιαφέρεται πρώτιστα για πολιτιστικά αξιοθέατα, όπως οι αρχαιολογικοί χώροι – μόλις το 7,7% έρχεται κυρίως για τα μπάνια στη θάλασσα. […] Την ίδια στιγμή, το 2024 ο αριθμός των επισκεπτών από την Κίνα αυξήθηκε κατά 30% στις 139.000. Αυτός ο αριθμός πάντως παραμένει χαμηλότερος σε σύγκριση με το 2019, το τελευταίο χρόνος πριν από την πανδημία, όταν και ήρθαν 217.600 παραθεριστές από την Κίνα. Οι ειδικοί όμως εκτιμούν πως η αναπτυξιακή δυναμική είναι μεγάλη.
Αύξηση των επισκεπτών από τις ΗΠΑ
Το ίδιο ισχύει και για την αμερικανική αγορά: οι επισκέπτες από τις ΗΠΑ έχουν αυξηθεί κατά 42% από το 2022. […] Μάλιστα, οι Αμερικανοί είναι ευπρόσδεκτοι επισκέπτες στην Ελλάδα, καθώς ξοδεύουν κατά κεφαλήν τα διπλά σε σύγκριση με όσα ξοδεύουν οι υπόλοιποι τουρίστες κατά μέσο όρο. Επιπλέον, κατά πρόσβαση το 50% των Αμερικανών τουριστών έρχεται εκτός high-season – το αντίστοιχο ποσοστό για τους υπόλοιπους τουρίστες ανέρχεται κατά πρόσβαση στο 33%», καταλήγει η Handelsblatt.