Συγκεκριμένα, απαντώντας σε σχετική ερώτηση στο περιορισμοί της παρουσίασης των αποτελεσμάτων του πρώτου τριμήνου ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Ανδρέας Σιάμισης ανέφερε ότι δεν υπάρχουν νεώτερα για το θέμα, ενώ ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος Helleniq, Γιώργος Αλεξόπουλος, σημείωσε: «Βρισκόμαστε στη δεύτερη φάση εξερεύνησης, μαζί με τους εταίρους μας, την Exxon που έχει τον πρώτο λόγο. Αναλύουμε και ερμηνεύουμε τα δεδομένα προκειμένου να βεβαιωθούμε ότι θα περιορίσουμε επαρκώς το ρίσκο της απόφασης για γεώτρηση, αν προχωρήσουμε σε γεώτρηση. Δεν θέλω να κάνω εικασίες σχετικά με τον ακριβή χρόνο λήψης της απόφασης, αλλά, μπορεί να μην είναι το 2025».
Παράλληλα, κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων ο κ. Σιάμισης ανέφερε ότι ο συντροφιά προχώρησε στην ίδρυση νέας θυγατρικής εταιρείας trading με έδρα τη Γενεύη με στόχο τη βελτιστοποίηση των προμηθειών αργού και της τιμολόγησης, την καλύτερη διαχείριση κινδύνου και τη γεωγραφική σκέδαση των δραστηριοτήτων.
Έκανε λόγο για σημαντικό βήμα για τον όμιλο, καθώς επεκτείνονται οι δραστηριότητες εκτός Ελλάδος.
Ανάκαμψη των περιθωρίων διύλισης
Η διοίκηση του ομίλου ανέφερε επιπλέον ότι το τελευταίο διάστημα παρατηρείται ανάκαμψη των περιθωρίων διύλισης, η πτώση των οποίων ήταν μια από τις βασικές αιτίες για την υποχώρηση των επιδόσεων κατά το πρώτο τρίμηνο. Η δεύτερη αιτία ήταν η διακοπή λειτουργίας του διυλιστηρίου της Ελευσίνας για επενδύσεις εκσυγχρονισμού και συντήρησης. Όπως επισημάνθηκε, το διυλιστήριο προβλέπεται να επανέλθει σε πλήρη λειτουργία στο Γ' τρίμηνο του έτους, ενώ οι εργασίες προχωρούν ταχύτερα σε σχέση με το χρονοδιάγραμμα.
Στο περιορισμοί αυτό η διοίκηση της Helleniq Energy, εξέφρασε χαρά για τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου του 2025 παρά τη μείωση της κερδοφορίας, επισημαίνοντας ότι οι επιδόσεις αυτές επιτεύχθηκαν σε δύσκολο διεθνώς περιβάλλον για τη διύλιση και ενώ είναι σε ανάπτυξη το πρόγραμμα συντήρησης στην Ελευσίνα.
Η μείωση της κερδοφορίας συγκριτικά με πέρσι (Συγκρίσιμα EBITDA -47%), αποδίδεται κυρίως στα χαμηλότερα διεθνή περιθώρια διύλισης, ενώ οι χαμηλότερες πωλήσεις πετρελαιοειδών (-11%) είναι αποτέλεσμα της συντήρησης στο Διυλιστήριο που δημιούργησε ανάγκες για αποθεματοποίηση προϊόντων προκειμένου να καλυφθούν οι συμφωνίες με πελάτες που έχει ο όμιλος.