Καουμπόικα καπέλα, κρόσια, τζιν: Η Μπιγιόνσε κάνει viral το γουέστερν και ξαναγράφει την ιστορία

5 hours ago 1

Από την κυκλοφορία του άλμπουμ Cowboy Carter, οι θαυμαστές της ποπ σταρ έσπευσαν να υιοθετήσουν το στυλ ράντσερ, πυροδοτώντας μια αύξηση του ενδιαφέροντος για τη μόδα εμπνευσμένη από την άγρια Δύση.

Όπως καταγράφει, δε, η εφημερίδα Guardian στο Vinted, πλατφόρμα μεταπώλησης ενδυμάτων και υποδημάτων, οι αναζητήσεις για τον όρο «western» αυξήθηκαν κατά 16% σε ετήσια βάση τον Ιούνιο, τον όρο «rodeo» να αυξάνεται κατά 13% και τις αναζητήσεις για τζιν κατά 8%.

Αυξήθηκαν κατά... 600% οι αναζητήσεις για καουμπόικα μπουφάν

Στην αντίστοιχη πλατφόρμα, PrettyLittleThing, οι αναζητήσεις για «καουμπόικα μπουφάν» αυξήθηκαν κατά περισσότερο από 600% τον Μάιο, ενώ η ζήτηση για καουμπόικα καπέλα και μπότες αυξήθηκε κατά 85% και 53% αντίστοιχα.

Η επιρροή της Μπιγιόνσε στη μόδα και τις αγοραστικές συνήθειες αποτελεί μόνο μια υπενθύμιση για το πώς η ποπ παίδευση συνεχίζει να διαμορφώνει τη συμπεριφορά των καταναλωτών και των καταναλωτριών, εξηγεί η επικεφαλής ερευνήτρια της εταιρείας έρευνας αγοράς Mintel, Κάντας Μπαλντασάρ.

«Αυτή η έφεση έχει αναδειχθεί από σημαντικές πολιτιστικές στιγμές, όπως η υιοθέτηση του στυλ της άγριας δύσης από την Μπιγιόνσε, κυρίως το «καναδικό σμόκιν» με το αντίγραφο τζιν και το τραγούδι της Levii's Jeans».

«Ο αντίκτυπος μιας τέτοιας επιρροής έχει ωθήσει μάρκες όπως η Levi's να ανταποκριθούν, αλλάζοντας επιπλέον και προσωρινά το όνομα και το λογότυπό τους για να ταιριάζουν με το στυλ της Μπιγιόνσε».

Τα νούμερα όμως «μιλάνε» από μόνα τους. Την εβδομάδα μετά την κυκλοφορία του άλμπουμ το 2024, η Levi Strauss & Co ανέφερε αύξηση 20% στην επισκεψιμότητα στα καταστήματά της στις ΗΠΑ παράλληλα με αύξηση 20% στην τιμή της μετοχής της. Εν τω μεταξύ, οι αναζητήσεις για «γυναικεία τζιν Levi's» στον ιστότοπο της John Lewis στο Ηνωμένο Βασίλειο έχουν αυξηθεί κατά 263% την ίδια περίοδο.

Αργότερα, η Levi's ξεκίνησε μια καμπάνια με την Μπιγιόνσε, η οποία περιλάμβανε παιδικά μπλουζάκια με το στυλιζαρισμένο αντίγραφο «ii» της καλλιτέχνιδας στο λογότυπο της μάρκας.

Μια χητεία να αναβιώσει η ιστορική μνήμη

Ωστόσο, το ανανεωμένο ενδιαφέρον για το δυτικό στυλ είναι κάτι περισσότερο από μια νοσταλγία σε ένα στυλ του παρελθόντος, όπως εξηγεί η καθηγήτριαΕλίζαμπεθ Κίλι-Μόρις, λέκτορας ενδυμασίας και αισθητικής του ανήκειν στο Μητροπολιτικό Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ.

Αντανακλά την ανάκτηση των αφηγήσεων και της ιστορίας που έχουν παραγκωνιστεί ή σβηστεί από την κυρίαρχη πολιτιστική μνήμη.

«Το γουέστερν είδος, στη λογοτεχνία, τον κινηματογράφο και την τηλεόραση, καθιέρωσε τον λευκό καουμπόι ως σύμβολο εθνικής ταυτότητας, αρρενωπότητας και ανθεκτικότητας», είπε, αν και αυτά ήταν «κοινωνικά κατασκευασμένα» και όχι ιστορικές αλήθειες.

Παρά το γεγονός ότι ζούσαν και εργάζονταν και στην παλιά Δύση, οι μαύροι καουμπόηδες «υποεκπροσωπούνταν σε μεγάλο βαθμό και αργότερα διαγράφηκαν από την ποπ κουλτούρα» σημείωσε χαρακτηριστικά. «Τα στυλιζαρισμένα, σύγχρονα καουμπόικα κοστούμια της Μπιγιόνσε που φοριούνται σε μια σκηνή γεμάτη με μαύρους καλλιτέχνες, αποτελούν μια άμεση αντιπαράθεση με αυτήν την ιστορία».

Η έφεση αυτό στο Ηνωμένο Βασίλειο αντικατοπτρίζει την διεθνικότης της ποπ κουλτούρας μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, αλλά μπορεί να μην διαρκέσει πολύ, διευκρίνισε.

Δείτε όλο το άρθρο

© HellaZ.GR.News 2025. Όλα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα

-