Σε ένα ευρύτερο πλαίσιο, μεγάλη αύξηση των διεθνών αφίξεων και έντονη διάθεση των Ελλήνων να ταξιδέψουν το 2024 βλέπει ο κ. Νικόλας Κελαϊδίτης, Πρόεδρος του Συνδέσμου των σε Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων (ΗΑΤΤΑ), σε συνέντευξή του στο CNN Greece, ενώ εκτιμά πως η φετινή καλοκαιρινή τουριστική σεζόν θα είναι παραπάνω απο ικανοποιητική.
Μάλιστα, παρατηρεί πως, όπως δείχνουν τα στοιχεία, αυτή τη χρονιά θα αναδειχθούν προορισμοί της χώρας μας οι οποίοι δεν βρίσκονταν στις υψηλότερες θέσεις των προτιμήσεων των ταξιδιωτών κατά τα προηγούμενα χρόνια. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη γεωγραφική διάχυση του τουρισμού καθιστώντας τον «κορωνίδα» στη διαμόρφωση της εθνικής οικονομίας, αφού εκπροσωπεί το 13% του ΑΕΠ και δίνει άμποσμα στην οικονομική δραστηριότητα σε προορισμούς όλης της ενδοχώρας.
Βέβαια, για να μπορέσει ο κλάδος των τουριστικών γραφείων να συμβάλλει στην ελληνική οικονομία, πρέπει να «αποδείξει ότι αξίζει να έχει τη στήριξη της Πολιτείας με προγράμματα και στρατηγικό σχεδιασμό».
Ακολουθεί αναλυτικά η συνέντευξη με τον κ. Νικόλα Κελαϊδίτη, Πρόεδρο της HATTA:
Ποια πιστεύετε ότι είναι τα στοιχεία που θα επηρεάσουν την βάδιση του φετινού τουρισμού;
Φέτος, όλα δείχνουν ότι θα αναδειχθούν ελληνικοί προορισμοί που δεν ήταν στις πρώτες θέσεις των προτιμήσεων κατά τις προηγούμενες χρονιές. Αυτό συμβαίνει για πρακτικούς λόγους όπως η άνοδος της πληρότητας των παραδοσιακών νησιωτικών προορισμών. Ως γεγονός, αυτό είναι πολύ ευχάριστο διατί κάθε ελληνικός προορισμός, λόγω του ιδιαίτερου χαρακτήρα του, προσφέρει μοναδικές εμπειρίες σε όσους τον επιλέγουν για τις διακοπές τους. Αυτή η γεωγραφική διάχυση του τουρισμού είναι άλλο ένα χαρακτηριστικό που τον καθιστά «κορωνίδα» στη διαμόρφωση της εθνικής οικονομίας, αφού εκπροσωπεί το 13% του ΑΕΠ, πυροδοτώντας την οικονομική δραστηριότητα στους προορισμούς σε όλη την ενδοχώρα.
Βάσει των ως τώρα ενδείξεων, υπάρχουν κάποιοι προορισμοί που φαίνεται να ξεχωρίζουν οι ταξιδιώτες -είτε από την Ελλάδα είτε από το εξωτερικό- και, αν ναι, ποιοι είναι αυτοί;
Από τον Βορρά ως τον Νότο και από τη Δύση ως την Ανατολή, όλοι οι ελληνικοί προορισμοί καταγράφουν φέτος ταξιδιωτική ζήτηση, σύμφωνα με τα στοιχεία κρατήσεων για την εορταστική περίοδο του Πάσχα αλλά και τις κρατήσεις ενόψει της θερινής περιόδου. Παρόμοια εικόνα καταγράφεται και στους διεθνείς ταξιδιώτες, οι οποίοι ακόμα κι αν παραδοσιακά προτιμούν συγκεκριμένους και προβεβλημένους προορισμούς όπως τα νησιά του Αιγαίου και του Ιονίου, πλέον επιλέγουν ταξίδια στην Βόρεια Ελλάδα και την Πελοπόννησο.
Ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που καλούνται να αντιμετωπίσουν σήμερα τα τουριστικά γραφεία στην Ελλάδα;
Η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζει ο κλάδος μας είναι να αποδείξει ότι αξίζει να έχει τη στήριξη της Πολιτείας με προγράμματα και στρατηγικό σχεδιασμό, διατί μπορεί να προσφέρει τα μέγιστα στην χώρα μας σε μια περίοδο οικονομικών προκλήσεων. Ο τουρισμός αποτελεί, άλλωστε, βασικό πυλώνα της οικονομικής δραστηριότητας της Ελλάδας.
Επίσης, τα τουριστικά γραφεία καλούνται να ανταποκριθούν στις ανάγκες των ταξιδιωτών, δημιουργώντας νέα τουριστικά πακέτα ή αναδιαμορφώνοντας τα ήδη υπάρχοντα, όθεν να στηρίξουν την χητεία τους για αποδράσεις σε μέσω μιας ιδιάζουσας οικονομικής περιόδου.
Διαβάστε ολόκληρο το αφιέρωμα του CNN Greece για τον τουρισμό ΕΔΩ