Μικάλεφ (Τουριστική Αρχή Μάλτας): Χήνα που γεννά χρυσά αυγά ο τουρισμός – Πυξίδα μας η βιωσιμότητα

2 hours ago 1

Τόνισε πως η διαφύλαξη της βιωσιμότητας, αποτελεί την «πυξίδα» της μαλτέζικης στρατηγικής στον τομέα του τουρισμού, τον οποίο παρομοίωσε με τη «χήνα που γεννά τα χρυσά αυγά» για τη χώρα.

«Δε θα σκοτώσουμε τη χήνα που γεννά τα χρυσά αυγά για τη Μάλτα. Ο τουρισμός είναι ένας από τους τέσσερις βασικούς πυλώνες της μαλτέζικης οικονομίας», σημείωσε.

Αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στην ξετύλιγμα «πράσινων» υποδομών, στην οικολογική πιστοποίηση της φιλοξενίας και στην ενθάρρυνση επενδύσεων σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ). Εξήγησε πως η σημαντικότερη ευεργεσία της ΜΤΑ προς ένα βιώσιμο μέλλον για την τουριστική βιομηχανία της χώρας, είναι η επίτευξη μιας πιο ισορροπημένης εισροής επισκεπτών καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, η ανάπτυξη, προώθηση και προστασία του τουριστικού προϊόντος και η αποτελεσματική μεταχείριση των διαθέσιμων πόρων.

« Η τουριστική στρατηγική της Μάλτας 2021-2030 θέτει τη ζωάρκεια στον πυρήνα της, διασφαλίζοντας ότι η ξετύλιγμα ευθυγραμμίζεται με την περιβαλλοντική, πολιτιστική και κοινωνική ευημερία», τόνισε.

karlo mikalev malta mta

Κάρλο Μικάλεφ Διευθύνων Σύμβουλος της Αρχής Τουρισμού της Μάλτας (MTA),

Αρχή Τουρισμού Μάλτας (MTA)

«Κλειδί» ο τουρισμός και τους 12 μήνες του χρόνου

Ο κ. Μικάλεφ, εξήγησε πως στόχος είναι η αύξηση των επισκεπτών κατά τους χειμερινούς μήνες και ένας πιο αργός συμμετρία κατά τους καλοκαιρινούς. Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Αρχής Τουρισμού της Μάλτας, η τουριστική περίοδος έχει επεκταθεί και ναι η πιο σημαντική ξετύλιγμα παρατηρείται κατά τους μήνες της λεγόμενης μεσαίας και χαμηλής ζήτησης.

«Είμαστε ανοιχτοί και τους 12 μήνες του έτους και τόσο η Μάλτα όσο και το Γκόζο, έχουν εδραιωθεί ως αποστολή για όλο το χρόνο, λόγω των ήπιων χειμώνων, της πλούσιας πολιτιστικής κληρονομιάς, της νόστιμης γαστρονομίας και του οίνου, των πολλών αθλημάτων και δραστηριοτήτων που προσφέρονται αλλά και το πλήθος των εκδηλώσεων που απευθύνονται σε όλες τις ηλικίες».

Αναφέρθηκε επιπλέον στην ενθάρρυνση του πολιτιστικού, γαστρονονομικού και θρησκευτικού τουρισμού κατά τις disconnected play εποχές, προκειμένου η εισροή επισκεπτών να είναι άληκτος καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.

https://www.instagram.com/reel/DJrb_aPpPFH/?utm_source=ig_embed&utm_campaign=loading

«Αυτό είναι το ‘’κλειδί’’ για μια βιώσιμη και πιο κερδοφόρα τουριστική βιομηχανία που δεν προσφέρει μόνο θέσεις εργασίας, αλλά επαγγελματική σταδιοδρομία με προοπτική».

Αύξηση των αφίξεων από κοντινές αλλά και μακρινές αγορές

Ο κ. Μικάλεφ, τόνισε πως το 2024 σημειώθηκε νέο ρεκόρ με 3,6 εκατ. επισκέπτες (+19,5%), με τον τουρισμό να συνεισφέρει κατά 3,3 δισ. ευρώ (+23%) στην οικονομία της Μάλτας.

«Αυτό που έκανε το 2024 επιπλέον πιο ξεχωριστό, είναι ότι η αύξηση των τουριστικών αφίξεων και η αύξηση των τουριστικών δαπανών προήλθαν από όλες ωσπεράν τις αγορές, καθώς καταγράφηκαν θετικές επιδόσεις τόσο από τις κοντινών αποστάσεων ευρωπαϊκές αγορές, όσο και από τις αγορές μεσαίων και μεγάλων αποστάσεων της Μέσης Ανατολής, της Ασίας, της Βόρειας Αμερικής και της Λατινικής Αμερικής», τόνισε.

malta.jpg

Εμπορικό δρομάκι στη Βαλέτα της Μάλτας

CNN Greece

Το 2025 ξεκίνησε ενθαρρυντικά με αύξηση 18,9% στον αριθμό των επισκεπτών για τους 3 πρώτους μήνες, Ιανουάριο - Μάρτιο και αύξηση 24,6% στις τουριστικές δαπάνες σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2024.

«Έχουμε επίγνωση της ''απειλής'' του υπερτουρισμού»

Κληθείς να σχολιάσει τα προβλήματα υπερτουρισμού που παρατηρούνται σε άλλους τουριστικούς προορισμούς της Μεσογείου, ανέφερε ότι η Μάλτα έχει επίγνωση της «απειλής» και γι’ αυτό επικεντρώνει στην προσέλκυση αγορών που ενδιαφέρονται για τουρισμό κατά τους χειμερινούς μήνες.

«Δεν ''πιέζουμε'' τις περιόδους αιχμής με μάρκετινγκ και δημόσιες σχέσεις. Αντ' αυτού εστιάζουμε τις προσπάθειές μας στους μήνες μεσαίας και χαμηλής ζήτησης, εστιάζουμε σε εξειδικευμένο κοινό αλλά και σε συγκεκριμένες γεωγραφικά αγορές, που μπορούν να προσφέρουν περισσότερο τουρισμό κατά τους χειμερινούς μήνες, την εποχή του έτους κατά την οποία μπορούμε να υποδεχτούμε περισσότερους επισκέπτες χωρίς να ασκήσουμε πίεση στις τοπικές υποδομές και στην ευδαιμονία των κατοίκων».

Η πρόκληση της επάρκειας εργατικού δυναμικού

Σχετικά με τις ελλείψεις εργατικού δυναμικού στον τουρισμό, ο κ. Μικάλεφ τόνισε πως η MTA συνεργάζεται ενεργά με τους αρμόδιους φορείς για την κατάρτιση του εργατικού δυναμικού, την αναβάθμιση των δεξιοτήτων και για την προσέλκυση προσωπικού που διασφαλίζει τη «διατήρηση υψηλών προτύπων υπηρεσιών», τόσο από τη Μάλτα όσο και από άλλες χώρες.

Malta

Πανοραμική εικόνα της πόλης Μελίχα στη Μάλτα

CNN Greece

Ανέφερε ακόμη, πως η οικονομία της Μάλτας έχει μια από τις καλύτερες επιδόσεις στην ΕΕ, τα ποσοστά απασχόλησης των νέων είναι υψηλά και συνεπώς έχουν την ηδυπάθεια να επιλέξουν θέσεις εργασίας σε καλύτερα αμειβόμενους κλάδους.

«Όπως πολλοί τουριστικοί προορισμοί, η Μάλτα έχει βιώσει προκλήσεις σε ορισμένους τομείς του τουριστικού ανθρώπινου δυναμικού, καθώς πρόκειται για μια βιομηχανία που απαιτεί αφοσίωση, ώρες εργασίας και ημέρες που θα προτιμούσε κανείς να απολαύσει με την οικογένεια και τους φίλους του παρά να εργάζεται».

Να γίνονται οι τουρίστες μας πρεσβευτές των νησιών της Μάλτας

Σχετικά με το κόστος, εξήγησε πως η Μάλτα δίνει έμφαση στην ποιότητα έναντι της ποσότητας.

«Σίγουρα δεν είμαστε ο φθηνότερος αποστολή και δεν μας ενδιαφέρει να ανταγωνιζόμαστε στην τιμή, αλλά στοχεύουμε πάντα να προσφέρουμε την καλύτερη εμπειρία διακοπών και την καλύτερη σχέση ποιότητας – τιμής».

Έθεσε ως στόχο την «υπέρβαση των προσδοκιών των επισκεπτών» προκειμένου όταν επιστρέψουν στη χώρα τους να νιώθουν ως «ντόπιοι» και να γίνονται πρεσβευτές των νησιών της Μάλτας.

Δείτε όλο το άρθρο

© HellaZ.GR.News 2025. Όλα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα

-