Ο Δημήτρης Κούβελας ζήτησε λελογισμένη χρήση των λεωφορειολωρίδων από τα ταξί στη Θεσσαλονίκη

20 hours ago 3

Φωτογραφία: Intime

13/06/2025 08:10

|

THESTIVAL TEAM

Η αλλαγή της κουλτούρας των οδηγών, ώστε να μην χάνουν άνθρωποι τη ζωή τους στην άσφαλτο, αποτελεί προτεραιότητα του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, όπως τόνισε ο Βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης Δημήτρης Κούβελας, κατά τη διάρκεια της συζήτησης στη Βουλή για το νέο ΚΟΚ.

Στην τοποθέτησή του ο Δημήτρης Κούβελας ανέδειξε τη σημασία του νομοσχεδίου για την καθημερινότητα, την ασφάλεια των πολιτών και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής στις πόλεις μας.

Ο Βουλευτής Θεσσαλονίκης και αντιπρόεδρος της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής επανέφερε και την πρότασή του για την ένταξη της οδικής αγωγής ως υποχρεωτικού μαθήματος σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, ξεκινώντας από το νηπιαγωγείο, προκειμένου να διαμορφωθεί μια νέα γενιά με συνείδηση συλλογικής ευθύνης. Χαρακτηριστικά τόνισε ότι «η οδική ασφάλεια δεν ξεκινά από τον ΚΟΚ και τελειώνει στην άσφαλτο. Επιβάλλεται να ξεκινά ήδη από το σχολείο.».

Όπως εξήγησε, «ο νέος ΚΟΚ αποτελεί μια στρατηγική μεταρρύθμιση, με στόχο να αλλάξει την κουλτούρα στους ελληνικούς δρόμους». Κατηγοριοποιεί τις παραβάσεις ανάλογα με την επικινδυνότητά τους, αποσυνδέει τις ποινές για τις ήπιες παραβάσεις από το όχημα, δίνοντας έμφαση στην ατομική ευθύνη του οδηγού, ενώ ενισχύει την αποτελεσματικότητα των ελέγχων μέσω ψηφιακών μέσων, όπως οι κάμερες και τα τηλεματικά δεδομένα.

Απέναντι στις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης περί εισπρακτικού χαρακτήρα των προστίμων του ΚΟΚ, ο κ. Κούβελας απάντησε ότι ο σκοπός είναι η πρόληψη και η αποτροπή της ασυδοσίας, όταν όλα τα άλλα μέσα έχουν εξαντληθεί.

Ο κ. Κούβελας ανέδειξε την ευαισθησία του νέου ΚΟΚ στα άτομα με αναπηρία, με ειδικές πρόνοιες για την προσβασιμότητα, τα ελαφρά προσωπικά ηλεκτρικά οχήματα και τα ειδικά ταξί.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στη μετατροπή σοβαρών παραβάσεων – όπως η χρήση κινητού, η οδήγηση χωρίς κράνος ή ζώνη, η υπερβολική ταχύτητα και η κατανάλωση αλκοόλ – από διοικητικά σε ποινικά αδικήματα, ενώ υπογράμμισε τη σημασία της αντιμετώπισης πλέον της υποτροπής όχι ως στατιστικό δεδομένο αλλά ως απόδειξη επικινδυνότητας.

Ο νέος ΚΟΚ, όπως είπε, ενσωματώνει σύγχρονες ρυθμίσεις και τεχνολογικά εργαλεία που ενισχύουν την πρόληψη και την αίσθηση δικαιοσύνης. Μεταξύ αυτών, η εφαρμογή του ορίου των 30 χλμ/ώρα σε αστικές περιοχές, η χρήση καμερών για την αστυνόμευση, η προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας και της ηλεκτροκίνησης και οι ειδικές προβλέψεις για μηδενικών ρύπων ταξί και οχήματα ΑμεΑ στις λεωφορειολωρίδες.

Ο Δημήτρης Κούβελας ανέδειξε στην ηγεσία του Υπουργείου την ανάγκη για ειδική ρύθμιση αναφορικά με τη λελογισμένη χρήση των λεωφορειολωρίδων από ΤΑΧΙ σε συγκεκριμένους δρόμους της Θεσσαλονίκης, τουλάχιστον έως την ολοκλήρωση της επέκτασης του ΜΕΤΡΟ στην Καλαμαριά.

Υπογράμμισε επίσης τη σταδιακή ανανέωση του στόλου των λεωφορείων με νέα, σύγχρονα και φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα, υπενθυμίζοντας ότι δεκάδες νέα ηλεκτρικά λεωφορεία ήδη κυκλοφορούν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, ενώ αναμένονται και νέα οχήματα το προσεχές διάστημα, τονίζοντας ότι «η υποστήριξη των δημόσιων συγκοινωνιών αποτελεί επιλογή ουσίας για τον πολίτη». «Αυτός είναι ο δρόμος για μια βιώσιμη και αποτελεσματική αστική κινητικότητα, για μια αισθητά βελτιωμένη καθημερινότητα για κάθε συμπολίτη μας», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Ολοκληρώνοντας, υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, μετά από 25 και πλέον χρόνια, προχωρά σε μια ουσιαστική θεσμική μεταρρύθμιση, αποδεικνύοντας ότι η Ελλάδα αλλάζει με σχέδιο και υπευθυνότητα. Κάλεσε όλους τους βουλευτές να υπερψηφίσουν το νομοσχέδιο, λέγοντας πως «δίνουμε ένα μήνυμα προς κάθε πολίτη πως η συμπεριφορά μας όταν κρατάμε τιμόνι, η οδική ασφάλεια δεν είναι επιλογή – είναι κοινό χρέος, είναι τρόπος ζωής ή θανάτου».

Ακολουθήστε το Thestival στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από τη Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα και τον κόσμο.

Δείτε όλο το άρθρο

© HellaZ.GR.News 2025. Όλα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα

-