Ο Τραμπ έβαλε δασμούς 93,5% στον γραφίτη και «παραλύει» την ηλεκτροκίνηση

1 week ago 2

Συγκεκριμένα, το υπουργείο Εμπορίου ανακοίνωσε δασμό 93,5% στον κινεζικό γραφίτη, κατηγορώντας τη χώρα ότι «πουλάει» την πρώτη ύλη στις Ηνωμένες Πολιτείες κάτω από την τιμή της αγοράς.

Η κύρωση χαιρετίστηκε από τους εγχώριους παραγωγούς γραφίτη, οι οποίοι λένε ότι οι Κινέζοι παραγωγοί κυριαρχούν στην τσαρσί και εμποδίζουν τις αμερικανικές εταιρείες να ξεκινήσουν, την εξηκοντάλεπτο που οι κινεζικές εισαγωγές στις ΗΠΑ υπερδιπλασιάστηκαν σε διάστημα 2 ετών, φτάνοντας τα 347 εκατ. δολάρια το 2023, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα διαθέσιμα στοιχεία.

Σημειώνεται πως ο ακατέργαστος γραφίτης είναι σχετικά φθηνός, κοστίζοντας λιγότερο από 2 δολάρια ανά λίβρα, ωστόσο, οι εγχώριοι παραγωγοί δεν παράγουν γραφίτη της καθαρότητας που απαιτείται για την κατασκευή μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων, σύμφωνα με μαρτυρία της Tesla κατά τη διάρκεια της έρευνας για τους δασμούς.

Πλήγμα για την ηλεκτροκίνηση στις ΗΠΑ

Η κίνηση αυτή δεν αποτελεί μόνο κλιμάκωση των εμπορικών εντάσεων μεταξύ των Ηνωμένων Πολιτειών και της Κίνας, αλλά και ένα επιπλέον πλήγμα για την αμερικανική παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων.

Η κράτος επιδιώκει να καταργήσει ή να ανακαλέσει τα ομοσπονδιακά δάνεια που χρησιμοποιούνται για τη χρηματοδότηση της κατασκευής εργοστασίων ηλεκτρικών οχημάτων και μονάδων μπαταριών, και το νομοσχέδιο δαπανών και φόρων που ψηφίστηκε νωρίτερα αυτόν τον μήνα και το οποίο υπέγραψε ο Τραμπ σε νόμο θα καταργήσει μια φορολογική πίστωση 7.500 δολαρίων για τους αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων.

Η κράτος Μπάιντεν επέβαλε δασμό 25% στον γραφίτη πέρυσι και ξεκίνησε τη διαδικασία που οδήγησε στον δασμό 93,5% που ανακοινώθηκε την Πέμπτη. Εκτός από τους άλλους δασμούς που έχει επιβάλει η κράτος Τραμπ στην Κίνα, ο κινεζικός γραφίτης θα μπορούσε να αντιμετωπίσει δασμούς κατά πρόσβαση 160%.

Ωστόσο, η αμερικανική βιομηχανία δεν παράγει επί του παρόντος αρκετό γραφίτη για να καλύψει τη ζήτηση.

Μέχρι να το κάνει αυτό, οι Αμερικανοί κατασκευαστές μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων θα πρέπει μόνο να πληρώνουν υψηλότερη τιμή για τον γραφίτη που χρειάζεται από την Κίνα.

«Οι παραγωγοί μπαταριών ιόντων λιθίου απαιτούν (γραφίτη) με επίπεδο καθαρότητας άνθρακα 99,9%, που σημαίνει εξαιρετικά χαμηλές μεταλλικές ακαθαρσίες», δήλωσε ο Ματ Νάισλι, δικηγόρος της Tesla, σε ακρόαση στις αρχές Ιανουαρίου.

«Κανένας παραγωγός στις ΗΠΑ δεν είναι σε θέση να παράγει (γραφίτη) με αυτές τις αυστηρές προδιαγραφές. (Οι εγχώριοι παραγωγοί) δεν μπορούν να κατηγορούν τις εισαγωγές... όταν δεν είναι επιπλέον σε θέση να παράγουν το προϊόν που απαιτεί η αγορά».

Δείτε όλο το άρθρο

© HellaZ.GR.News 2025. Όλα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα

-