Οι Κάρλος Σάινθ και Ρίκι Μπράμπεκ θριαμβευτές του Ράλι Ντακάρ 2024

3 months ago 20

Ο Κάρλος Σάινθ κατέκτησε την τέταρτη νίκη της καριέρας του στο Ράλι Ντακάρ -γράφοντας την ιστορία της πρώτης νίκης της Audi- και ο Ρίκι Μπράμπεκ της Honda τη δεύτερή του στις μοτοσικλέτες, στη φετινή 46η επανάληψη του σκληρότερου αγώνα του μότορσπορ που τερμάτισε στη Γιανμπού της Σαουδικής Αραβίας.

Το δίδυμο Σάινθ-Μπράμπεκ είχε κερδίσει και το 2020, την πρώτη χρονιά που ο αγώνας μεταφέρθηκε στη Σαουδική Αραβία μετά από 11 χρόνια στη Λατινική Αμερική. Και τώρα ο Ισπανός και ο Αμερικανός επέστρεψαν μαζί στην κορυφή. Για τον 61χρονο Σάινθ αυτή είναι η τέταρτη νίκη του με τέταρτο διαφορετικό κατασκευαστή: πέτυχε την πρώτη του το 2010 με τη Volkswagen, τη δεύτερη το 2018 με την Peugeot και την τρίτη το 2020 με τη Mini X-Raid.

Στα χέρια του Ισπανού, και με τις οδηγίες του πλοηγού του Λούκας Κρουζ, το RS Q e-tron έγραψε ιστορία ως υβριδικό αυτοκίνητο -κινείται από ηλεκτροκινητήρες ενώ ο βενζινοκινητήρας φορτίζει τη μπαταρία του- που κατακτά το Ντακάρ. Κι όλα αυτά καθώς οι Γερμανοί αναμένεται να τραβήξουν την πρίζα του προγράμματος, για να αφιερώσουν όλες τις υποδομές και τους πόρους τους στην είσοδό τους στη Formula 1 το 2026.

Στις μοτοσικλέτες, ο Μπράμπεκ και η Honda το 2020 είχαν καταφέρει να σπάσουν την κυριαρχία 18 ετών της KTM στο Ράλι Ντακάρ. Ένα χρόνο αργότερα με την ιαπωνική εταιρεία είχε κερδίσει ο Κέβιν Μπεναβίδες, επίσης με τη Honda. Τώρα ο Αμερικανός επανέφερε τη Honda στην κορυφή μετά από τις νίκες της GasGas το 2022 με τον Σαμ Σάντερλαντ και του ξανά Μπεναβίδες που είχε μετακομίσει στην KTM το ‘23.

Αυτοκίνητα: Η εξέλιξη του αγώνα

Ο Κάρλος Σάινθ βρισκόταν επικεφαλής σχεδόν σε όλη τη διάρκεια του φετινού Ντακάρ, που ξεκίνησε στις 5 Ιανουαρίου. Παρότι δεν κέρδισε ούτε μία Ειδική του αγώνα, για τρίτη φορά σε όλες τις συμμετοχές του από το 2006, απέφυγε τα ατυχήματα -σαν το περσινό- και επίσης δεν είχε την ατυχία των μηχανικών προβλημάτων που έθεσαν εκτός μάχης του ομολόγους του στην Audi Στεφάν Πετερανσέλ και Ματίας Έκστρομ.

Ο Σάινθ ξεπέρασε ένα πρόβλημα την πρώτη μέρα (στον ‘Πρόλογο’ του αγώνα) και ανέβηκε στη δεύτερη θέση πίσω από τον Σαουδάραβα Γιαζίντ Αλ Ράζι της Overdrive Toyota, που κρατούσε την πρωτοπορία της γενικής την πρώτη εβδομάδα. Όμως, το σφοδρό ατύχημα του Αλ Ράζι στην 48η διήμερη Ειδική 6 (Chrono 48H) τον έθεσε εκτός αγώνα.

Τότε ο Σάινθ απέκτησε το προβάδισμα, και δεν το απώλεσε ποτέ. Κράτησε τη διαφορά του γύρω στα 20 λεπτά από τον μοναδικό του διώκτη, Σεμπαστιάν Λεμπ, παρότι στην 10η ΕΔ είχαν και οι δύο προβλήματα, και εντέλει σφράγισε τη νίκη την προτελευταία μέρα (18/1) όταν ο Λεμπ έσπασε σε ένα βράχο την εμπρός δεξιά ανάρτηση του Hunter T1+ της Prodrive, χάνοντας μία ώρα.

Σήμερα, στο loop γύρω από τη Γιανμπού, ο Ισπανός είχε την πολυτέλεια να κινηθεί προσεκτικά, κι έτσι έφτασε στην 4η νίκη του. Η Audi όδευε για το 1-2 με τον Ματίας Έκστρομ, αλλά ο Σουηδός στο ξεκίνημα της δεύτερης εβδομάδας έχασε πολύ χρόνο στην ΕΔ7 εξαιτίας μηχανικών προβλημάτων. Έκτοτε, τόσο ο Έκστρομ όσο και ο Πετερανσέλ ακολουθούσαν στις Ειδικές τον Σάινθ για να του προσφέρουν όποια βοήθεια θα χρειαζόταν.

Αντίθετα, ο Σεμπάστιαν Λεμπ δεν είχε τη βοήθεια του ομολόγου του Νάσερ Αλ Ατίγια. Ο οδηγός από το Κατάρ αποφάσισε να εγκαταλείψει και να φύγει για το σπίτι του, μετά από μια σειρά μηχανικών προβλημάτων του Hunter που ξεκίνησαν την Παρασκευή 12/1. Μετά το τρίτο τέτοιο πρόβλημα, ο Αλ Ατίγια -νικητής των δύο προηγούμενων Ντακάρ, στις 5 συνολικές του νίκες- είπε ότι δεν θέλει να ξαναμπεί ποτέ ξανά στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο και άφησε υπόνοιες ότι δεν θα μείνει και το 2026 στην ομάδα που θα μετονομαστεί σε Dacia.

Ο Λεμπ θα μπορούσε να αξιοποιήσει την προσπάθεια του Αλ Ατίγια την προτελευταία μέρα, ενώ δύο μέρες νωρίτερα έχασε και περίπου 5 λεπτά μετά από ένα λάθος πλοήγησης. Ο Γάλλος έκανε συγκλονιστική αντεπίθεση μετά την απώλεια μισής ώρας στην ΕΔ1 και ΕΔ3, αλλά ούτε αυτή τη χρονιά έμελλε να βάλει την πρώτη του νίκη στο Ντακάρ δίπλα στα 9 παγκόσμια πρωταθλήματά του στο WRC.

Μετά το ατύχημα της προτελευταίας Ειδικής ο Λεμπ έπεσε στην 3η θέση και τουλάχιστον ανέβηκε στο βάθρο, εμπρός από τον εντυπωσιακό νεαρό Γκιγιόμ ντε Μέβιους που κατέκτησε στα 29 χρόνια του τη δεύτερη θέση με την Overdrive, έπειτα από τα προβλήματα του Βραζιλιάνου Λούκας Μοράες της Toyota που ήταν σταθερά δεύτερος μέχρι την προτελευταία μέρα.

Μοτοσικλέτες: Η εξέλιξη του αγώνα

Ο Ρίκι Μπράμπεκ, περίπου όπως και ο Σάινθ, έφτασε στη νίκη του φετινού Ντακάρ σημειώνοντας τον πρώτο χρόνο σε μόλις μία Ειδική. Σχεδόν σε όλη τη διάρκεια του αγώνα η μάχη της κορυφής επικεντρώθηκε μεταξύ του Αμερικανού της Honda και του Ρος Μπραντς από τη Μποτσουάνα, με τη μοτοσικλέτα της ινδικής Hero που κέρδισε όχι μόνο την ΚΤΜ και τη θυγατρική της GasGas, αλλά και όλη την υπόλοιπη αρμάδα της Honda.

HONDA RACING CORPORATION (HRC) Ρίκι Μπράμπεκ, Honda CRF450 Rally HONDA RACING CORPORATION (HRC)

Ο Μπράμπεκ έχασε πάνω από 10 λεπτά από τον Μπραντς στην πρώτη Ειδική του αγώνα, όμως αργά και σταθερά όχι μόνο κάλυψε τη διαφορά αυτή αλλά και ανέπτυξε άλλη τόση μέχρι τον τερματισμό. Ο Αμερικανός με τη Honda CRF450 Rally ανέβηκε στην πρωτοπορία στην ΕΔ Chrono 48H των 626 αγωνιστικών χιλιομέτρωνστην περίφημη και αφιλόξενη έρημο του Emtpy Quarter της Σαουδικής Αραβίας.

Μετά από οκτώ αγωνιστικές μέρες και περίπου 2,5 χιλιάδες αγωνιστικά χιλιόμετρα τους Μπράμπεκ και Μπραντς χώριζε μόλις 1 δευτερόλεπτο στην κορυφή της γενικής. Όμως τις επόμενες δύο μέρες ο 32χρονος Αμερικανός ανέβασε το ρυθμό του, και μαζί αύξησε τη διαφορά στα επτά και έπειτα στα 10 λεπτά από τον οδηγό της Hero.

Έκτοτε, ο Μπραντς αναλώθηκε στη μάχη της δεύτερης θέσης με τον Γάλλο Αντριέν βαν Μπεβερέν της Honda, που κέρδισε την Chrono 48H και έφτασε να απειλήσει για λίγο ακόμα και τον Μπράμπεκ για τη νίκη. Όμως, σε δύο διαφορετικές περιπτώσεις απώλεσε αρκετό χρόνο, για να μπορέσει να κάνει την υπέρβαση.

Η ΚΤΜ έμεινε εκτός βάθρου στο φετινό Ντακάρ, καθώς οι Κέβιν Μπεναβίδες και Τόμπι Πράις ποτέ δεν έδειξαν ότι διέθεταν τη σταθερότητα στην απόδοση της Honda αλλά και της Hero, ενώ ο έτερος αναβάτης της ομάδας Ματίας Βάλκνερ δεν ταξίδεψε φέτος στη Σαουδική Αραβία λόγω τραυματισμού. Εξάλλου, και ο δις νικητής του Ντακάρ Μπεναβίδες δεν ήταν σε άρτια κατάσταση, λόγω δικού του τραυματισμού ένα μήνα πριν τον αγώνα. Ωστόσο, και ο Αργεντινός και ο -επίσης δις νικητής- Πράις κέρδισαν αρκετές Ειδικές φέτος.

Την εξάδα έκλεισε ο Νάτσο Κορνέχο της Honda, που κέρδισε διαδοχικές Ειδικές στη μάχη του με τον Βαν Μπεβερέν πριν ατυχήσει τις δύο τελευταίες μέρες, εμπρός από τον αδερφό του Κέβιν Μπεναβίδες, Λουτσιάνο, της εργοστασιακής Husqvarna. Ο τελευταίος απώλεσε τις ελπίδες νίκης νωρίς στον αγώνα εξαιτίας μηχανικού προβλήματος, ενώ απρόσμενα μακριά, τέλος, ήταν και η GasGas με τον Ντάνιελ Σάντερς.

ΡΑΛΙ ΝΤΑΚΑΡ 2024
ΤΕΛΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

  • 1. Κάρλος Σάινθ (Audi) 48:15:18
  • 2. Γκιγιόμ ντε Μέβιους (Overdrive Toyota) +1:20:25
  • 3. Σεμπαστιάν Λεμπ (Bahrain X-Raid) +1:25:12
  • 4. Γκερλέν Σιτσερί (Overdrive Toyota) +1:35:59
  • 5. Μάρτιν Πρόκοπ (Orlen Jipocar) +2:16:43
  • 6. Ντέιβιντ Μποτερίλ (Toyota Gazοo) +2:40:33
  • 7. Ζινιέλ ντε Βιγέρ (Toyota GR) +2:50:26
  • 8. Μπενεντίκτας Βανάγκας (Toyota Gazoo Baltics) +2:57:17
  • 9. Λούκας Μοράες (Toyota GR) +3:03:12
  • 10. Ματιέ Σεραντορί (Century) +3:04:12

ΤΕΛΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΩΝ

  • 1. Ρίκι Μπράμπεκ (Honda) 51:30:08
  • 2. Ρος Μπραντς (Hero) +10:53
  • 3. Αντριέν βαν Μπεβερέν (Honda) +12:25
  • 4. Κέβιν Μπεναβίδες (ΚΤΜ) +38:48
  • 5. Τόμπι Πράις (ΚΤΜ) +45:28
  • 6. Χοσέ Ιγνάσιο Κορνέχο (Honda) +46:38
  • 7. Λουτσιάνο Μπεναβίδες (Husqvarna) +53:31
  • 8. Ντάνιελ Σάντερς (GasGas) +1:14:32
  • 9. Στέφαν Σβίτκο (Slovnaft) +1:56:28
  • 10. Μάρτιν Μίτσεκ (Orion) +2:48:49
Δείτε όλο το άρθρο

© HellaZ.GR.News 2024. Όλα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα

-