ΠΑΣΟΚ για βία ανηλίκων: Σχολικά προγράμματα ψηφιακής παιδείας και όχι σχέδια «επί χάρτου»

1 month ago 8

Αναλυτικά η ανακοίνωση

Στις παρούσες συνθήκες, όπου η οικονομική διακινδύνευση και η κοινωνική περιθωριοποίηση αυξάνονται με αποτέλεσμα το 1/3 των συμπολιτών και των οικογενειών της χώρας μας να βρίσκονται σε κίνδυνο αποκλεισμού (ΕΛΣΤΑΤ 16.4.2025), τα σχέδια της κυβέρνησης «επί χάρτου και καλών προθέσεων» δεν αντιμετωπίζουν τις γενεσιουργές αιτίες στον ευαίσθητο τομέα της παιδικής βίας και παραβατικότητας.

Η εξάρτηση των παιδιών από τα κοινωνικά δίκτυα και η ψηφιακή απορρόφηση είναι βαθιά κοινωνικά και ψυχολογικά ζητήματα. Η κράτος επιλέγει ένα εργαλειακό —και σε τέλει τεχνοκρατικό—τρόπο αντιμετώπισης: μια εφαρμογή που υποτίθεται θα επιβεβαιώνει την ηλικία και θα περιορίζει την πρόσβαση. Δεν αρκεί, όμως, ένα ψηφιακό πορτοφόλι για να «διορθωθεί» η άθλια μεταχείριση των μέσων.

Η Πολιτεία οφείλει να επενδύσει σε σχολικά προγράμματα ψηφιακής παιδείας, στήριξη των γονέων και διάλογο με τα ίδια τα παιδιά για το πως βιώνουν τη ζωή τους στον ψηφιακό κόσμο. Τα παιδιά δεν χρειάζονται μόνο όρια. Χρειάζονται παιδεία, νόημα και σχέση.

Οι προτάσεις

Οι προτάσεις του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής εστιάζουν στα εξής:

  • Δημιουργία προγραμμάτων πρόληψης
  • Προγράμματα στήριξης γονέων (συμβουλευτική, επιμόρφωση)
  • Στήριξη οικογενειών σε κρίση-φαινομένων ενδοοικογενειακής βίας
  • Καταπολέμηση της παιδικής φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού. Ένταξη ή επανένταξη γονέων στην τσαρσί εργασίας, αντιμετώπιση της μακροχρόνιας ανεργίας και της έλλειψης δομών φροντίδας παιδιών ηλικιωμένων, ΑμεΑ.
  • Στήριξη γειτονιών με υψηλά ποσοστά παραβατικότητας.
  • Παροχή ίσων ευκαιριών πρόσβασης σε παιδεία, αθλητισμό και πολιτισμό. -Κοινωνική επανένταξη ανηλίκων παραβατών-εναλλακτικές ποινές αντί για εγκλεισμό (π.χ., κοινωνική εργασία)
  • Προγράμματα επανεκπαίδευσης και επαγγελματικής κατάρτισης.
  • Καθιέρωση υποχρεωτικής αγωγής κοινωνικής και συναισθηματικής νοημοσύνης από το δημοτικό, όθεν τα παιδιά να μαθαίνουν να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους, να αποφεύγουν τη βία και να αναπτύσσουν ενσυναίσθηση. Εκπαίδευση των παιδιών στην επίλυση συγκρούσεων, στη διαχείριση θυμού και στην καλλιέργεια της ενσυναίσθησης. Ανάπτυξη σχολικών δραστηριοτήτων που ενισχύουν τη σύμπραξη και τον σεβασμό.
  • Δομές "Δεύτερης Ευκαιρίας" μέσα στα σχολεία, όπου ανήλικοι παραβάτες συμμετέχουν σε εξατομικευμένα προγράμματα κοινωνικής επανένταξης και δεξιοτήτων.
  • Ίδρυση Τοπικών Συμβουλίων Νεολαίας με τη συμμετοχή μαθητών και νέων που θα υποβάλλουν προτάσεις στο Δήμο σε θέματα νεανικής παραβατικότητας.
  • Επένδυση στη δια βίου μάθηση με έμφαση στις “ήπιες δεξιότητες” (soft skills) αντί της αποστήθισης. Τοπικά κέντρα νέων με αθλητικές, καλλιτεχνικές και πολιτιστικές δραστηριότητες.
  • Διορισμός σχολικών ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών σε κάθε σχολική μονάδα.
  • Ίδρυση Κέντρων Στήριξης Γονέων σε κάθε Δήμο, με δωρεάν πρόσβαση σε συμβουλευτική, νομική και ψυχολογική βοήθεια.
  • Κίνητρα για προσάρτηση των γονιών σε προγράμματα θετικής ανατροφής (Positive Parenting).
  • Δράσεις ενημέρωσης για τη σωστή μεταχείριση των κοινωνικών δικτύων από παιδιά και εφήβους.
  • Συνεργασία με τη δημόσια υπηρεσία απασχόλησης και κοινωνικές επιχειρήσεις για την προσάρτηση των παιδιών σε προγράμματα επαγγελματικού προσανατολισμού.
  • Καθιέρωση «προσωπικού σχεδίου ζωής» για κάθε παιδί με παραβατική συμπεριφορά, υπό την εποπτεία ομάδας ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών και εκπαιδευτικών.
  • Θεσμοθέτηση του Συνηγόρου του Μαθητή στο περιορισμοί του θεσμού Συνηγόρου του παιδιού για υποθέσεις εκφοβισμού ή άδικης μεταχείρισης.
  • Δίκτυο συνεργασίας μεταξύ σχολείων, οικογένειας και κοινωνικών υπηρεσιών, με δημιουργία Σχολών Γονέων και Οικογενειακού Προγραμματισμού σε κάθε Δήμο.
Δείτε όλο το άρθρο

© HellaZ.GR.News 2025. Όλα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα

-