Πού ποντάρει η ΝΔ στην προανακριτική - Τα ανοιχτά ερωτήματα για Καραμανλή

3 weeks ago 8

Από το 22 σελίδων κείμενο της ΝΔ το οποίο υπογράφουν 30 Βουλευτές, γίνεται καταφανής η απόπειρα διαχωρισμού των ευθυνών για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου από αυτές που έχουν να κάνουν με την διοικητική εποπτεία του σιδηροδρόμου. Ουσιαστικά η Κυβέρνηση παραπέμπει τον πρώην Υπουργό της, όχι για να διερευνηθεί το αν ήταν ασφαλής ο σιδηρόδρομος και τι έπραξε σχετικά, αλλά για το αν τον χρηματοδότησε και τον στελέχωσε επαρκώς πριν από την τραγωδία

Ζητήματα που έθιξαν 2 διευθυντικά στελέχη του υπουργείου με σημειώματα πριν από την τραγωδία.

«Η εποπτεία του υπουργείου σε ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ είναι διοικητική και δεν αφορά σε θέματα ασφαλείας, για τα οποία εκ του νόμου είναι υπεύθυνη η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), η οποία είναι Ανεξάρτητη Αρχή» επισημαίνει η Κυβέρνηση.

«Υπήρχαν πιστοποιητικά ασφάλειας»

Για το ζήτημα της ασφάλειας των τρένων από την Κυβέρνηση δείχνουν στη ΡΑΣ και στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων λέγοντας πως «πριν από την τραγωδία των Τεμπών τόσο η ΡΑΣ, όσο και ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Σιδηροδρόμων είχαν εκδώσει πιστοποιητικά ασφάλειας που αφορούσαν τόσο τον ΟΣΕ ως διαχειριστή της σιδηροδρομικής υποδομής όσο και την Hellenic Train.

Οι κατηγορηθέντες διευθυντές τεκμηριώσαν επίσης πλήρως ότι η εποπτεία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών επί των εταιρειών ΟΣΕ ΑΕ και ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ είναι αποκλειστικά διοικητική και σε καμία περίπτωση δεν αφορά σε θέματα ασφαλείας, τα οποία ανήκουν στην αρμοδιότητα της ΡΑΣ γράφουν οι Βουλευτές της ΝΔ στο αίτημα τους. Για το δε σιδηροδρομικό δίκτυο κατά νόμο υπεύθυνος είναι η εταιρεία ΟΣΕ ΑΕ, που είναι νομικό πρόσωπο με διοικητική αυταρχία προσθέτουν.

Τα ζητήματα που εγείρονται για Καραμανλή - Χρηματοδότηση και στελέχωση του ΟΣΕ

Ουσιαστικά για τη Νέα Δημοκρατία ο πρώην Υπουργός Μεταφορών θα πρέπει να απαντήσει στο τι έπραξε όταν έλαβε προειδοποιήσεις από υφισταμένους του.

Όπως αναφέρει το κείμενο της γαλάζιας πρότασης «από τα απολογητικά υπομνήματα και την σε συνεχεία εξέταση από τον κο Εφέτη Ανακριτή Λάρισας των ίδιων ως άνω υπαλλήλων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών εγείρονται ορισμένα ζητήματα που χρήζουν περαιτέρω έρευνας και αξιολόγησης από ποινικής απόψεως.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται, από την ανάγνωση των απολογητικών υπομνημάτων των δυο υπαλλήλων, των εκθέσεων εξέτασής τους από τον κο Εφέτη Ανακριτή και των εγγράφων που οι ίδιοι προσκόμισαν, προκύπτει ότι τον Σεπτέμβριο του 2021 η Διεύθυνση Σιδηροδρομικών Μεταφορών (Τμήμα Σιδηροδρομικών και Συνδυασμένων Μεταφορών) είχε συντάξει και υποβάλει δυο ενημερωτικά σημειώματα προς την Πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου και ειδικότερα τα με αρ. πρωτ. Φ. 15.7/242749/10-9-2021 και Φ10/254143/21-9-2021 Σημειώματα, στα οποία έθιγε τα χρονίζοντα ζητήματα ανεπαρκούς χρηματοδότησης και στελέχωσης της εταιρείας Ο.Σ.Ε. ΑΕ.

«Δεν καθίσταται σαφές ποιές ενέργειες έκανε»

Όπως αναγνωρίζει η Κυβερνητική πλειοψηφία δεν καθίσταται σαφές σε ποιες ενέργειες προέβη ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κος Καραμανλής, που συμπεριλαμβανόταν στους παραλήπτες των δυο υπηρεσιακών σημειωμάτων, για την αντιμετώπιση των δυο ζητημάτων που είχαν εγερθεί σε αυτά εμφανώς της ανάγκης ενίσχυσης της στελέχωσης και της χρηματοδότησης της εταιρείας ΟΣΕ ΑΕ.

Στην ολομέλεια της Βουλής θα μιλήσει ο Κ. Καραμανλής

Σύμφωνα με πληροφορίες του CNN Greece από το στενό περιβάλλον του Κώστα Καραμανλή, ο πρώην υπουργός Μεταφορών πρόκειται να δώσει το «παρών» στην Ολομέλεια της Βουλής πριν από την ψηφοφορία επί της πρότασης της ΝΔ, όπου και αναμένεται να τοποθετηθεί και εκεί να δώσει τις δικές του εξηγήσεις.

Στη συνέχεια, όπως είχε συμβεί και με τον Χρήστο Τριαντόπουλο, αναμένεται να καταθέσει υπόμνημα στην επιτροπή.

Δείτε όλο το άρθρο

© HellaZ.GR.News 2025. Όλα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα

-