Ο «χάρτης» στην τσαρσί ένδυσης αναδιαμορφώνεται ξανά, με κυρίαρχα στοιχεία τα τελευταία χρόνια, την προσαρμογή των επιχειρήσεων αφενός στα νέα χαρακτηριστικά που συνθέτουν πλέον το προφίλ των καταναλωτών, αφετέρου στις αγοραστικές συνήθειες που διαμορφώθηκαν λόγω της πίεσης στο διαθέσιμο εισόδημά τους.
Στο περιορισμοί αυτό, «χώρο» για να αναπτυχθούν σε μικρό ναι χρονικό διάστημα, βρήκαν αρκετές ξένες αλυσίδες «γρήγορης μόδας» που διαθέτουν στα ράφια τους προϊόντα (συχνά, όχι μόνο ρούχα) χαμηλού κόστους. Οι πολωνικές Pepco και Sinsay που ήρθαν για πρώτη κίνηση στην ελληνική τσαρσί κατά την περίοδο των έντονων πληθωριστικών πιέσεων, διαθέτουν πλέον δίκτυα με σημαντικό αριθμό καταστημάτων σε όλη την επικράτεια. Στα πλάνα τους ναι είναι να συνεχίσουν και τα επόμενα χρόνια τις επενδύσεις στη χώρα μας. Σε διψήφιο αριθμό καταστημάτων έφτασε την τελευταία τριετία και η τουρκική LC Waikiki, η οποία αφίχθη στην Αθήνα το '22 παρότι είχε παρουσία στην Ελλάδα από το 2008, στην Ξάνθη.
Η πιο πρόσφατη είσοδος «value fore money»αλυσίδας στην ελληνική τσαρσί ήταν της γαλλικής Kiabi, με πρώτο κατάστημα στο Top Parks της Πάτρας στα τέλη του 2024. Στις νέες αφίξεις που αναμένονται επιπλέον και εντός του έτους, συγκαταλέγεται η γερμανική αλυσίδα γρήγορης μόδας, New Yorker, η οποία πριν από λίγες μέρες ανακοίνωσε τη συμβουλή της ελληνικής θυγατρικής της στο ΓΕΜΗ. Παράλληλα, δραστηριότητα στην ελληνική τσαρσί αναμένεται να αποκτήσει το επόμενο διάστημα και το marque Arket, του σουηδικού κολοσσού H&M.
Την ίδια στιγμή, καθιερωμένα ήδη στην ελληνική τσαρσί brands, προχωρούν από την πλευρά τους σε αναδιάρθρωση των υφιστάμενων δικτύων τους, αναπροσαρμόζοντας τη στρατηγική τους, με βάση τα χαρακτηριστικά που αναζητούν πλέον οι καταναλωτές στην αγοραστική τους εμπειρία. Προς την κατεύθυνση της δημιουργίας καταστημάτων μεγάλης επιφάνειας εστιάζει διεθνώς, για παράδειγμα, o συντροφιά Ιnditex, που διαθέτει τα δημοφιλή εμπορικά σήματα: Zara, Massimo Duttι, Pull & Bear κτλ. Στο περιορισμοί αυτό, στη χώρα μας, πρόσφατα άνοιξε τις πόρτες του στο κτίριο που άλλοτε στέγαζε το εμβληματικό Μινιόν, κατάστημα Zara εμπορικής επιφάνειας 2.130 τ.μ. (συνολικά 6.000 σε τέσσερα επίπεδα μαζί με τα γραφεία). Είχε προηγηθεί, πριν από έναν χρόνο περίπου, το άνοιγμα επιπλέον μεγαλύτερου καταστήματος του ίδιου brand, συνολικής επιφάνειας 5.000 τ.μ, στον Πύργο του Πειραιά.
Περιοχές, τέλος, οι οποίες διαθέτουν ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, όπως, με αυξημένη τουριστική κίνηση ή επιπλέον περισσότερο, εκείνες που υποδέχονται επισκέπτες με υψηλό budget, συνεχίζουν να αποτελούν σταθερά, «πόλο έλξης» για τα πιο premium brands. Tα όποια, ποντάροντας στη δυναμική του τουρισμού, επιλέγουν τα συγκεκριμένα σημεία για να διευρύνουν το δίκτυό τους. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι κατά το 3ο τρίμηνο του 2024, του περσινού καλοκαιριού δηλαδή, στη Μύκονο έγιναν συνολικά 5 «ανοίγματα» καταστημάτων από brands που δραστηριοποιούνται στην κλάδο της πολυτελούς μόδας.