ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ 06.07.2024 | 20:30
Ο Μαξ Φερστάπεν εξήγησε ότι θα μπορούσε να είχε πάρει την πολ ποζίσιον του GP Βρετανίας χωρίς τη ζημιά που προκλήθηκε στο δάπεδο της Red Bull RB20 κατά την έξοδό του στην αμμοπαγίδα στην πρώτη περίοδο των δοκιμών κατάταξης - καθώς, όπως είπε, του κόστισε σχεδόν 1 δευτερόλεπτο στο γύρο.
Στην πρώτη περίοδο (Q1) των κατατακτήριων δοκιμών του GP Βρετανίας, 12ου φετινού αγώνα της Formula 1, μια ξαφνική νεροποντή πέντε λεπτά πριν το τέλος της έπιασε εξαπίνης πολλούς οδηγούς που βρίσκονταν στην πίστα με τα σλικς ελαστικά.
Ένας από αυτούς ήταν και ο Μαξ Φερστάπεν, που έχασε τον έλεγχο στην τρομακτικά γρήγορη δεξιά στροφή Κοπς - τη στροφή του ατυχήματός του με τον Λιούις Χάμιλτον το 2021, που είχε ως αποτέλεσμα να πάει στο νοσοκομείο για περαιτέρω εξετάσεις.
Το βίαιο πέρασμα της Red Bull RB20 από την αμμοπαγίδα, που ακολούθησε, προκάλεσε εκτεταμένη ζημιά στο δάπεδο του μονοθεσίου του, και η ζημιά αυτή κόστισε στον Ολλανδό -όπως ο ίδιος είπε- την ευκαιρία να διεκδικήσει τη σημερινή πολ ποζίσιον.
Παρόλη τη ζημιά, όμως, ο πρωταθλητής δήλωσε ικανοποιημένος από την 4η θέση που εξασφάλισε για την εκκίνηση, πίσω από τον κάτοχο της πολ ποζίσιον Τζορτζ Ράσελ και τους Λιούις Χάμιλτον και Λάντο Νόρις.
Μετά το τέλος των κατατακτήριων, ο Ολλανδός είπε στο Viaplay ότι η 4η θέση ήταν το μέγιστο που θα μπορούσε να είχε πετύχει: “Έτσι νομίζω, μετά το Q1, όπου αναγκάστηκα να βγω στην αμμοπαγίδα γιατί ξαφνικά άρχισε να βρέχει σε εκείνη τη στροφή.
Έχασα 100 βαθμούς άντωσης, αρχικά. Μετά [οι μηχανικοί] κατάφεραν να την επαναφέρουν λίγο. Αλλά αν δείτε το δάπεδο, δεν δείχνει σε τόσο καλή κατάσταση”, πρόσθεσε ο Μαξ.
Και σε ερώτηση πώς μεταφράζονται σε χρόνο οι 100 βαθμοί άντωσης, απάντησε: “Είναι πολύς. Σε μια τέτοια περίπτωση μιλάμε για πάνω από ένα δευτερόλεπτο [στο γύρο]. Αλλά στο τέλος ήταν λίγο λιγότερο. Έτσι, με αυτή την απόσταση από την πολ ποζίσιον, είμαι ικανοποιημένος”.
Εξηγώντας τις συνθήκες της εξόδου του, συμπλήρωσε: “Ήμασταν από τους τελευταίους που βγήκαμε [στο Q1]. Δεν περιμέναμε ότι θα άρχιζε να έβρεχε στην περίοδο αυτή. Κι έτσι φυσιολογικά έφτασα εκεί στον γρήγορο γύρο μου.
Απλώς δεν υπήρχε τίποτα που να μπορούσα να κάνω. Φρέναρα από νωρίτερα. Φυσικά είσα τη βροχή στη ζελατίνα του κράνους μου. Φρέναρα, και το αυτοκίνητο φρέναρε με αυτό τον τρόπο, και βγήκε έξω από την πίστα. Στο τέλος, ευτυχώς, δεν χτύπησα στον τοίχο - διαφορετικά θα ήμουν τελειωμένος. Αλλά ναι, εξαιτίας αυτού όλες οι κατατακτήριες για εμάς στη συνέχεια καταστράφηκαν”.
Θα μπορούσε να είχε κερδίζει την πολ ποζίσιον, αν δεν συνέβαινε αυτό; “Ναι, θα μπορούσαμε, αλλά θα έπρεπε να μην είχαμε τη ζημιά. Είναι πολύ ατυχές, φυσικά. Ακριβώς όταν έφτανα στην Κοπς άρχισε να βρέχει δυνατά για έναν γύρο. Στον επόμενο γύρο ήταν ήδη πολύ καλύτερα”, συνέχισε ο 26χρονος.
Κι ενόψει του αυριανού (7/07, 17:00) αγώνα στο Σίλβερστοουν, κατέληξε: “Θα δούμε κι εμείς τι θα γίνει. Ξέρουμε ότι η McLaren προφανώς είναι πολύ δυνατή στον αγώνα. Είναι πολύ καλές στη διαχείριση των ελαστικών φέτος. Οπότε θα είναι πολύ δυνατές, αλλά ελπίζω ότι θα μπορέσουμε να μπούμε στη μάχη μαζί τους”.