Από σήμερα, Τρίτη 3 Ιουνίου, τίθεται σε πλήρη λειτουργία η πλατφόρμα myinfo.gov.gr, μέσω της οποίας οι πολίτες μπορούν να εκδίδουν τον νέο Προσωπικό Αριθμό (Π.Α.).
Πρόκειται για έναν ενιαίο αριθμό ταυτοποίησης που καταργεί την ανάγκη ύπαρξης πολλαπλών μητρώων.
Τη λειτουργία της υπηρεσίας παρουσίασαν χθες σε συνέντευξη Τύπου στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, ο Γενικός Γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος και ο Διοικητής της ΑΑΔΕ Γιώργος Πιτσιλής.
Τι είναι ο Προσωπικός Αριθμός
Ο Π.Α. ενσωματώνει δύο βασικές λειτουργίες:
- Ενιαίος αριθμός ταυτοποίησης: Αντικαθιστά τους πολλαπλούς αριθμούς που χρησιμοποιούνταν έως σήμερα (ΑΦΜ, ΑΜΚΑ, αριθμός ταυτότητας κ.λπ.), ενοποιώντας τα μητρώα του Δημοσίου.
- Διόρθωση λαθών και βελτίωση διαλειτουργικότητας: Μειώνει τα σφάλματα που προέρχονται από την ασυνέπεια μεταξύ μητρώων και συμβάλλει στην ταχύτερη παροχή δημοσίων υπηρεσιών.
Ο Π.Α. είναι μοναδικός για κάθε πολίτη, θεσμοθετήθηκε με τον Ν. 4727/2020 και αποτελείται από τρία αλφαριθμητικά ψηφία ως πρόθεμα και τον Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ).
Θα αναγράφεται στις νέες ταυτότητες που εκδίδονται από 3 Ιουνίου και θα ενσωματωθεί εντός του μήνα και στην ψηφιακή ταυτότητα στο Gov.gr Wallet. Οι πολίτες μπορούν να τον δουν ανά πάσα στιγμή στην εφαρμογή myinfo.gov.gr.
Πώς γίνεται η έκδοση του Π.Α.
Η διαδικασία περιλαμβάνει τα εξής βήματα:
- Σύνδεση στην εφαρμογή myinfo.gov.gr με κωδικούς TaxisNet και χρήση δεύτερου παράγοντα ταυτοποίησης (OTP) μέσω κινητού που είναι καταχωρισμένο στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ).
- Επιβεβαίωση στοιχείων: Οι πολίτες βλέπουν συγκεντρωμένα τα προσωπικά τους δεδομένα από τα βασικά μητρώα (Μητρώο Πολιτών, ΑΑΔΕ, ΑΜΚΑ, Αστυνομία, ΕΜΕπ).
Επιλέγουν αν τα στοιχεία (ονοματεπώνυμο, ημερομηνία γέννησης, ΑΦΜ, ΑΜΚΑ, ΑΔΤ, στοιχεία επικοινωνίας) είναι σωστά ή λανθασμένα. Αν κάτι είναι λάθος, δηλώνεται και διορθώνεται.
Αν τα στοιχεία δεν συμφωνούν με το Μητρώο Πολιτών, ο πολίτης πρέπει να απευθυνθεί στον οικείο Δήμο για ενημέρωση του Δημοτολογίου. - Αφού ολοκληρωθεί η επιβεβαίωση, ο πολίτης επιλέγει «Έκδοση Π.Α.». Διαλέγει τα δύο πρώτα αλφαριθμητικά στοιχεία (ανάμεσα σε 24 χαρακτήρες) και το τρίτο ψηφίο παράγεται αυτόματα ως ψηφίο ελέγχου (check digit).
Ο Π.Α. εκδίδεται μία φορά και παραμένει αμετάβλητος. Από τις 5 Σεπτεμβρίου, θα αποδίδεται αυτόματα σε όσους πολίτες δεν τον έχουν ήδη εκδώσει.
Έκδοση Π.Α. για ανήλικα τέκνα και πολίτες του εξωτερικού
Οι γονείς μπορούν, μέσω της εφαρμογής, να εκδώσουν Π.Α. και για τα ανήλικα τέκνα τους, εφόσον αυτά διαθέτουν ΑΦΜ.
Παράλληλα, κάτοικοι εξωτερικού που έχουν κωδικούς TaxisNet μπορούν επίσης να εκδώσουν Π.Α. διαδικτυακά.
Όσοι δεν διαθέτουν TaxisNet ή ψηφιακές δεξιότητες –κυρίως μεγαλύτερης ηλικίας άτομα– θα έχουν τη δυνατότητα να εκδίδουν τον Προσωπικό Αριθμό στα ΚΕΠ και τις Προξενικές Αρχές από τις 23 Ιουνίου.