Κατά τη συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ τη Δευτέρα 19 Μαΐου, εκτιμήθηκε εκ νέου η κατάσταση στον κλάδο της επιβατηγού ναυτιλίας. Όπως τονίζεται στην ανακοίνωση, τα σοβαρά προβλήματα που είχαν τεθεί ήδη από τον Οκτώβριο του 2024 - όταν είχε πραγματοποιηθεί τετραήμερη απεργία - παραμένουν άλυτα, παρά τις τότε δεσμεύσεις του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) και του πρώην υπουργού Ναυτιλίας κ. Στυλιανίδη.
Όπως αναφέρει η ΠΝΟ, στις 22 Απριλίου 2025 πραγματοποιήθηκε νέα συνάντηση της Ομοσπονδίας με τον νυν υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλη Κικίλια, κατά την οποία τέθηκαν εκ νέου τα ίδια αιτήματα. Η ΠΝΟ επανάλαβε πως πρόκειται για ζητήματα άμεσης προτεραιότητας που σχετίζονται με τις διανυκτερεύσεις των πληρωμάτων, τη συχνότητα των explicit δρομολογίων, αλλά κυρίως με την υποστελέχωση στα πλοία της Αδριατικής.
Σύμφωνα με την ΠΝΟ, η κατάσταση έχει φτάσει σε οριακό σημείο, καθώς «η υπερεργασία και η υπερκόπωση του μειωμένου πληρώματος θέτουν σε σοβαρό κίνδυνο την ασφάλεια και την ανθρώπινη ζωή στη θάλασσα».
Παρά τις επανειλημμένες συναντήσεις και διαβουλεύσεις με τον ΣΕΕΝ, ως στιγμής δεν έχει υπάρξει καμία ουσιαστική κόπιασμα για την επανόρθωση της στελέχωσης, τονίζει η ΠΝΟ.
Το συνδικαλιστικό σωματείο των ναυτικών καλεί την πολιτεία να αναλάβει τώρα αμέσως τις ευθύνες της και να προχωρήσει στην ουσιαστική επίλυση των προβλημάτων, τονίζοντας ότι το βασικό αίτημα της απεργιακής κινητοποίησης είναι «η στελέχωση των πλοίων σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες και τις συνθήκες εργασίας των ναυτικών».
Η νέα κινητοποίηση αναμένεται να επηρεάσει σημαντικά τα δρομολόγια προς και από την Ιταλία, σε μέσω θερινής περιόδου και αυξημένης τουριστικής κίνησης.