Οι αυξημένοι θάνατοι πεζών στην Ελλάδα επιτάσσουν το συντομότερο να γίνουν βελτιώσεις στις οδικές υποδομές στις αστικές περιοχές με στόχο την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας των πιο ευάλωτων χρηστών των οδών, που είναι οι πεζοί. Οι ασφαλείς και καλά σχεδιασμένες υποδομές αποτελούν έναν από τους πυλώνες της προσέγγισης του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» που σε σύμπραξη με το Δήμο Αθηναίων συνεισφέρει στην ασφάλεια των πεζών και αναδεικνύει την αξία των προληπτικών μέτρων για τη δημιουργία ενός ασφαλέστερου περιβάλλοντος για όλους τους χρήστες των δρόμων.
Το Ινστιτούτο υλοποίησε παρεμβάσεις σε υφιστάμενες διαβάσεις κατά μήκος της οδού Αθηνάς από τη ευεργεσία της με την Ερμού ως και την Ομόνοια. Στο περιορισμοί των παρεμβάσεων αντικαταστάθηκαν οι διαγραμμίσεις σε 10 συνολικά διαβάσεις και τοποθετήθηκαν 18 προειδοποιητικές πινακίδες σήμανσης Π-21 για ποριά πεζών. Για τη ανέλιξη της ορατότητας από τους χρήστες της οδού οι πινακίδες διαθέτουν φθορίζον περιορισμοί περιμετρικά. Η συγκεκριμένη μεσιτεία γίνεται σε ένα κεντρικό σημείο της Αθήνας με στόχο να αποτελέσει πρότυπο και να εφαρμοστεί και σε άλλες περιοχές της χώρας.
Αυτή τη στιγμή σε όλη την Ελλάδα πολλές διαβάσεις απλά δεν είναι ορατές, αυξάνοντας τα ποσοστά των τροχαίων δυστυχημάτων με θύματα του πεζούς. Οι διαγραμμίσεις υψηλής ανακλαστικότητας σε διαβάσεις πεζών και η αντίστοιχη σήμανση εκατέρωθεν με πινακίδες πεζών με αυξημένη ορατότητα αποτελούν παρεμβάσεις χαμηλού κόστους με θεαματικά αποτελέσματα στην προειδοποίηση των οδηγών.
Παράλληλα το Ινστιτούτο αυτή την περίοδο διεξάγει έρευνα για τη συμπεριφορά οδηγών και πεζών σε περιοχές της χώρας. Σήμερα ναι ανακοίνωσε τη νέα του καμπάνια για τη μεταχείριση κράνους «Φόρα Πάντα Κράνος!» Δείγμα της καμπάνιας έχει τοποθετηθεί σε στέγαστρο στάσης επί της Οδού Αθηνάς και ήδη έχει κερδίσει το ενδιαφέρον των πολιτών με την πρωτότυπη επίνοια της.