Στα 24 έφτιαξε έναν ιστότοπο από καθαρή αγανάκτηση – Τώρα αξίζει 9 δισ. δολάρια

1 day ago 2

Η εταιρεία του Ντρου Χιούστον γεννήθηκε από ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζουν αρκετοί Millennials.

Ως φοιτητής στο MIT, ο Χιούστον έχασε επανειλημμένα μονάδες USB με σημαντικές πληροφορίες, όπως εξήγησε στο “Lenny’s Podcast”. Το 2007, σε ηλικία 24 ετών, βαρέθηκε και δημιούργησε μια πλατφόρμα αποθήκευσης cloud για προσωπική του χρήση. Αυτή η πλατφόρμα εξελίχθηκε στην πασίγνωστη πλέον εταιρεία φιλοξενίας αρχείων Dropbox. Πρόκειται για μία εισηγμένη με κεφαλαιοποίηση κοντά στα 9,6 δισ. δολάρια.

«Ξεκίνησα το Dropbox περισσότερο από προσωπική αγανάκτηση», είπε ο Χιούστον, σήμερα 41 ετών. «Ένιωσα πραγματικά σαν κάτι που μόνο εμένα ενδιέφερε πολύ, όσον αφορά στον συγχρονισμό αρχείων και την εστίαση σε έναν πελάτη, που ήταν ο εαυτός μου».

Αυτή δεν ήταν η πρώτη επιχειρηματική προσπάθεια του Χιούστον: είχε ξεκινήσει μια εταιρεία προετοιμασίας για τις εξετάσεις SAT με την ονομασία Accolade, το 2004. Το εγχείρημα ήταν σχετικά επικερδές, αλλά το πιο σημαντικό ήταν πως λειτούργησε ως μία «εξαιρετική εισαγωγή στον άγριο κόσμο των startups».

Η επιτυχία του Dropbox δίνει στον Χιούστον καθαρή περιουσία 2,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με το Forbes. Παραμένει ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας σήμερα, που εξυπηρετεί περισσότερους από 700 εκατομμύρια χρήστες σε 180 διαφορετικές χώρες.

Πώς άντεξε στον ανταγωνισμό

Αλλά η ανάπτυξη του Dropbox δεν έγινε εν μία νυκτί.

Η διάδοση της αποθήκευσης στο cloud ήταν ένα δίκοπο μαχαίρι, είπε ο Χιούστον: Καθώς το Dropbox έγινε δημοφιλές, έπρεπε όλο και περισσότερο να επιβιώσει από τον ανταγωνισμό από κολοσσούς όπως η Apple, η Microsoft και η Google.

«Όλοι τους κυκλοφόρησαν ανταγωνιστικά προϊόντα με τη μια ή την άλλη μορφή», είπε ο Χιούστον. «Στιβ Τζομπς ήταν στη σκηνή το 2011 ανακοινώνοντας το iCloud, αποκαλώντας το Dropbox ονομαστικά ως κάτι που θα θεωρηθεί αρχαϊκό. Και παρομοίως, πάντα νιώθαμε ότι βρισκόμασταν στη σκιά του σφυριού της Google που λανσάρει το Google Drive».

Το Dropbox ήταν σχετικά μεγάλο μέχρι εκείνο το σημείο, με αναφερόμενη αποτίμηση 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2011. Τα επόμενα χρόνια, απέκτησε μια εφαρμογή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που ονομάζεται Mailbox και ξεκίνησε μια εφαρμογή διαχείρισης φωτογραφιών που ονομάζεται Carousel.

«Κατέστρεψαν το επιχειρηματικό μας μοντέλο»

Ωστόσο, οι νέες σειρές προϊόντων δεν μπορούσαν να λύσουν ένα μεγαλύτερο πρόβλημα: Μέχρι το 2015, πλατφόρμες όπως το Facebook, το Snapchat και το Instagram παρείχαν μερικές από τις βασικές υπηρεσίες κοινής χρήσης αρχείων του Dropbox δωρεάν.

«Απλώς κατέστρεψαν εντελώς το επιχειρηματικό μας μοντέλο… [Ήταν] ακόμη χειρότερο επειδή ήταν τόσο εύκολα αναμενόμενο», είπε ο Χιούστον. «Έτσι αυτό έγινε μια πολύ δημόσια και προσωπική αμηχανία για μένα. Πώς θα μπορούσαμε να μην το είχαμε προβλέψει;».

Ο Χιούστον διάβασε επιχειρηματικά βιβλία για να τον βοηθήσει να αναπτύξει στρατηγική. Το Dropbox έκλεισε το Carousel και το Mailbox, μειώνοντας έναν άγνωστο αριθμό προσωπικού. Το 2015 κυκλοφόρησε το Magic Pocket, ένα «εσωτερικό σύστημα αποθήκευσης πολλών exabyte» που επέτρεπε στους χρήστες του Dropbox να χειρίζονται μεγαλύτερες μετατροπές αρχείων και να αποθηκεύουν αρχεία σε μεγαλύτερη κλίμακα – ένα νέο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, είπε ο Χιούστον.

Η πρόκληση ως ευκαιρία βελτίωσης

Το μάθημα, είπε, είναι να βλέπεις τις προκλήσεις ως ευκαιρίες βελτίωσης: Χωρίς τον ισχυρό ανταγωνισμό, το Dropbox δεν θα μπορούσε ποτέ να ωθήσει τον εαυτό του να αναπτυχθεί.

«Κάθε φορά που ανεβαίνεις πίστα, η ανταμοιβή σου είναι ένας ισχυρότερος και καλύτερος αντίπαλος και ενδεχομένως ένας πιο άνισα αγωνιστικός χώρος», σχολίασε ο Χιούστον. «Έτσι ακριβώς είναι. Δεν μπορείτε να το ελέγξετε αυτό. Το μόνο που μπορείτε να ελέγξετε είναι το πώς αντιδράτε».

Δείτε όλο το άρθρο

© HellaZ.GR.News 2025. Όλα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα

-