Ο πρώην πιλότος Εσαν Χαλίντ επέμεινε στο «μαύρο κουτί» που δίνει κρίσιμα στοιχεία από το πιλοτήριο και στην ψηφιακή επικοινωνία μεταξύ της πτήσης και του σταθμού ACARS για τον προσδιορισμό της ακριβούς αιτίας της συντριβής.
Διαβάστε ακόμη: Στους 290 ανέβηκε ο απολογισμός των νεκρών - Μόλις ένας επιζώντας
«Οπως φάνηκε, το αεροσκάφος συνετρίβη σε πτήσει. Αυτό σημαίνει ότι δεν υπήρξε έκρηξη στον αέρα», δήλωσε ο Χαλίντ, προσθέτοντας ότι το αεροσκάφος φαινόταν να έχει αντιμετωπίσει απώλεια ισχύος, η οποία θα μπορούσε να αποδοθεί σε δυσλειτουργία του κινητήρα.
Ωστόσο, τόνισε ότι είναι εξαιρετικά απίθανο να παρουσιάσουν βλάβη και οι 2 κινητήρες ταυτόχρονα, ειδικά στην περίπτωση σύγκρουσης με πουλί, σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα.
«Τα οπτικά στοιχεία δείχνουν ότι το αεροσκάφος αντιμετώπισε απώλεια ισχύος η οποία μπορεί να οφείλεται σε δυσλειτουργία του κινητήρα, αλλά είναι πολύ απίθανο και οι 2 κινητήρες να χάσουν την ισχύ τους ταυτόχρονα ... Πρόκειται για έναν πολύ μεγάλο κινητήρα και είναι σπάνιο και οι 2 κινητήρες να χάσουν ισχύ λόγω πρόσκρουσης σε πουλί σε διάστημα ενός λεπτού», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο Χαλίντ μίλησε επίσης για το σήμα κινδύνου που εξέπεμψε ο πιλότος, υπονοώντας ότι το πλήρωμα πιθανά να γνώριζε ότι είχε προκύψει κάποια βλάβη και προσπάθησε να τη διαχειριστεί ενώ βρισκόταν στον αέρα.
«Δεν καταλαβαίνω διατί το σύστημα προσγείωσης ήταν ακόμα κατεβασμένο... Το σύστημα προσγείωσης ανεβαίνει μόλις η πτήση απογειωθεί... Εφόσον το σύστημα προσγείωσης ήταν κατεβασμένο, είναι πιθανό να είχε εντοπιστεί εκ των προτέρων απώλεια κινητήρα... Υπάρχουν πολλές μεταβλητές και οποιαδήποτε εικασία θα ήταν άσκοπη... Το μεγαλύτερο ερώτημα είναι διατί το σύστημα προσγείωσης δεν ήταν ανεβασμένο. Η πτήση βρισκόταν σε μπόι 600 ποδιών... Είτε παρουσιάστηκε ένα πρόβλημα είτε πολλαπλά προβλήματα, κανείς δεν μπορεί να πει τίποτα ακόμα», πρόσθεσε.
Εν τω μεταξύ, ο Αμερικανός σύμβουλος αεροδιαστημικής ασφάλειας, Άντονι Μπρίκχαουζ, εξέφρασε παρόμοιες ανησυχίες, σημειώνοντας ότι η θέση του συστήματος προσγείωσης ήταν ασυνήθιστη για εκείνη τη φάση της πτήσης.
«Αν δεν ξέραμε τι συνέβαινε, θα νομίζαμε ότι το αεροπλάνο πλησίαζε σε έναν διάδρομο», είπε ο Μπρίκχαουζ.
Το αεροσκάφος φέρεται να βρισκόταν σε μπόι 600 ποδιών όταν συνέβη το περιστατικό, εγείροντας ερωτήματα σχετικά με το αν το πλήρωμα αντιμετώπιζε ένα μόνο πρόβλημα ή πολλά προβλήματα ταυτόχρονα, αναφέρει το Times of India.
Βρετανοί και αμερικανοί ειδικοί ερευνούν τα αίτια της τραγωδίας
Βρετανοί και αμερικανοί αξιωματούχοι θα υποστηρίξουν την έρευνα για τη συντριβή του αεροπλάνου στο Αχμενταμπάντ.
«Αναπτύσσουμε μια διεπιστημονική ομάδα έρευνας στην Ινδία για να υποστηρίξει την έρευνα υπό την ηγεσία της Ινδίας. Οι σκέψεις μας είναι με όλους όσοι επλήγησαν από αυτό το τραγικό ατύχημα», ανέφερε το Τμήμα Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων της Βρετανίας.
Επίσης αμερικανοί ερευνητές θα ταξιδέψουν στην Ινδία, με το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (NTSB) να δηλώνει ότι θα βοηθήσει στην έρευνα για τη συντριβή.
Σε ανάρτηση στο X, το NTSB αναφέρει ότι θα «ηγηθεί» της αμερικανικής ομάδας, προσθέτοντας ότι η ινδική κράτος θα παρέχει «όλες τις πληροφορίες» σύμφωνα με τα διεθνή πρωτόκολλα του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας.