Με τα πιο εξελιγμένα συστήματα παγκοσμίως για ασφαλείς μετακινήσεις είναι εξοπλισμένο το Μετρό της Θεσσαλονίκης, ενώ η κυκλοφορία 110 λεωφορείων στους δρόμους είχε ως αποτέλεσμα να εξοικονομήσει ο ΟΑΣΘ 3 εκατ. ευρώ, όπως επισημάνθηκε στο πάνελ του συνεδρίου Mobility Next που ήταν αφιερωμένο στην ηλεκτροκίνηση στα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Ο διευθύνων σύμβουλος «Ελληνικό Μετρό», Νίκος Κουρέτας, τόνισε ότι το Μετρό Θεσσαλονίκης διαθέτει τα πιο σύγχρονα συστήματα παγκοσμίως. Συγκεκριμένα, το κέντρο ελέγχου εντοπίζει πέντε με δέκα φορές το δευτερόλεπτο την θέση κάθε τρένου στο σύστημα, με ακρίβεια ενός μέτρου.
Επισήμανε δε, ότι έπρεπε και η πόλη να αποκτήσει μετρό, καθώς η Λυών στη Γαλλία, με παρόμοια έκταση και μικρότερο πληθυσμό (550.000 έναντι 800.000 στη Θεσσαλονίκη), έχει 4 συστήματα μετρό με 46 σταθμούς.
Σύμφωνα με τον κ. Κουρέτα, τα πρώτα στοιχεία της επιβατικής κίνησης είναι ενθαρρυντικά και ο αριθμός των επιβατών φτάνει κατά μέσο όρο τις 90.000 την ημέρα. Με την επέκταση στην Καλαμαριά, πρόσθεσε, αναμένεται να χρησιμοποιούν το Μετρό καθημερινά 260.000 επιβάτες. Περαιτέρω, τόνισε ότι βρισκόμαστε στην τελική ευθεία για την έκδοση εισιτηρίου του μετρό με τη χρήση τραπεζικής κάρτας και στο επόμενο διάστημα θα ξεκινήσει η υλοποίηση της λειτουργίας NFC για κινητό και «έξυπνο» ρολόι.
Το Μετρό Θεσσαλονίκης θα ενισχυθεί με 15 νέα τρένα (έχει ήδη έρθει το πρώτο), τα οποία θα χρησιμοποιηθούν τόσο στην επέκταση στην Καλαμαριά, όσο και στη βασική γραμμή.
Την πεποίθηση ότι η κυκλοφορία των ηλεκτρικών λεωφορείων στην πόλη άλλαξε το τοπίο των μετακινήσεων εξέφρασε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ, Κωνσταντίνος Ταγγίρης. Πρόσθεσε δε, ότι μέσα σε ένα 11μηνο ο ΟΑΣΘ εξοικονόμησε 3 εκατ. ευρώ και αξιόπιστες μετρήσεις της Αντιπεριφέρειας Θεσσαλονίκης καταγράφουν βελτίωση του περιβάλλοντος και της ατμόσφαιρας.
Ο ίδιος επισήμανε ότι οι οδηγοί τα χαρακτηρίζουν «θηρία» γιατί είναι αποτελεσματικά, εύχρηστα και ξεκούραστα και οι επιβάτες τα χαίρονται γιατί είναι ποιοτικά. Σε εξέλιξη είναι ο διαγωνισμός του ΟΑΣΘ για την προμήθεια άλλων 50 ηλεκτρικών λεωφορείων, που εκτιμάται ότι θα παραληφθούν τον Ιούνιο του 2026. Ο κ. Ταγγίρης υπογράμμισε ότι έως το τέλος του 2027 το σύνολο των λεωφορείων του Οργανισμού θα είναι ηλεκτροκίνητα.
Το κόστος, οι αναγκαίες υποδομές και η αναδιάρθρωση του δικτύου είναι οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ένταξη των ηλεκτρικών λεωφορείων στους οργανισμούς αστικών συγκοινωνιών, επισήμανε η διευθύντρια Ερευνών του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας & Δικτύων Μεταφορών του ΕΚΕΤΑ, Γεωργία Αϋφαντοπούλου.
Υπογράμμισε, εξάλλου, ότι ο «πόλεμος» στα αστικά κέντρα θα διεξαχθεί για τον δημόσιο χώρο, ο οποίος μετά την έλευση στο κέντρο της Θεσσαλονίκης του μετρό πρέπει να δοθεί στους πεζούς. «Δεν πρέπει να δίνουμε το μήνυμα ότι υποχωρούν τα άλλα μέσα και κερδίζει το αυτοκίνητο», συμπλήρωσε.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της BrainBox ΑΕ, Γιώργος Βουλγαρούδης, τόνισε ότι έξι δήμοι περιφερειακά της Θεσσαλονίκης διαθέτουν 3.000 καινούργια ηλεκτρικά ποδήλατα τα οποία πρέπει να έρθουν κοντά με σταθμούς μετεπιβίβασης με τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Χαιρετισμό απηύθυνε ο υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας-Θράκης) Κωνσταντίνος Γκιουλέκας, τονίζοντας ότι το υπουργείο κατάφερε να βάλει όλους τους φορείς σε ένα τραπέζι για να συζητήσουν για το μέλλον της πόλης. Για τη λειτουργία του Μετρό, ο κ. Γκιουλέκας υπογράμμισε ότι έχει αλλάξει η πόλη σελίδα, ενώ με την επέκτασή του στην Καλαμαριά θα βελτιωθεί ακόμα περισσότερο η καθημερινότητα.
Πηγή: ΑΠΕ ΜΠΕ
Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος