Quid pro quo. Tη λατινική αυτή φράση (στα ελληνικά, δούναι και λαβείν) πρωτάκουσα στην ταινία «Η σιωπή των αμνών» και έκτοτε τη μνημονεύω τακτικά. Φαίνεται πως κάτι παρόμοιο σκέφτεται και ο Γερμανός καγκελάριος Φρίντριχ Μερτς, ο οποίος, μιλώντας μετά την επιστροφή του από την Ουάσιγκτον, είπε πως θα επιδιώξει μια συμφωνία που θα επιτρέπει την εισαγωγή -αδασμολόγητα- αμερικανικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη με αντάλλαγμα δασμολογικές απαλλαγές για τον ίδιο αριθμό οχημάτων που εξάγονται στις ΗΠΑ.
Ήδη, οι μεγάλες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες -που πλήττονται περισσότερο από τους δασμούς Τραμπ- βρίσκονται σε συνομιλίες με την κυβέρνηση των ΗΠΑ για μια πιθανή συμφωνία, η οποία μπορεί να λειτουργήσει ως προηγούμενο και για άλλες βιομηχανίες. Βέβαια, ο καγκελάριος Μερτς επισκέφθηκε τον Λευκό Οίκο εκπροσωπώντας τη Γερμανία, κάτι που ήδη έχουν κάνει ο πρόεδρος της Γαλλίας και η Ιταλίδα πρωθυπουργός. Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ενωσης δεν έχει ακόμη καταφέρει να βρει τον δρόμο για την Ουάσιγκτον.
Ποια είναι τελικά η ευρωπαϊκή πρόταση για μια εμπορική συμφωνία με τις ΗΠΑ; Αυτή που κόμισε ο Εμανουέλ Μακρόν, η Τζόρτζια Μελόνι ή ο Φρίντριχ Μερτς; Ή μήπως η Ε.Ε. παίζει καθυστερήσεις θεωρώντας πως η επιθετική εμπορική πολιτική Τραμπ θα εκτονωθεί, όπως φαίνεται να συμβαίνει στην εσωτερική πολιτική των ΗΠΑ με την απομάκρυνση του Έλον Μασκ. Υπάρχει και μια άλλη εκδοχή: η παραδοχή από πλευράς της Ευρώπης ότι η γηραιά ήπειρος θα παραμείνει εξαρτημένη από τις ΗΠΑ στο θέμα της εξωτερικής πολιτικής και της άμυνας, δηλαδή θα παραμείνει εγκλωβισμένη στην αδυναμία της.