Τριτοκοσμικές συνθήκες στην προβλήτα Κερατσινίου καταγγέλλει η ΠΕΝΕΝ

1 week ago 9

Εξι μήνες δεν έχει αποκατασταθεί η αποκολλημένη δέστρα ● Εχει υποχωρήσει το έδαφος σε απόσταση 4 μέτρων από τον καταπέλτη του πλοίου.

Την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί στην προβλήτα Γ1 στο Κερατσίνι, όπου αποπλέουν και καταπλέουν καθημερινά οχηματαγωγά πλοία, με τα οποία μετακινούνται εκατοντάδες φορτηγά οχήματα με τους οδηγούς να κινδυνεύουν και τα αυτοκίνητά τους να καταστρέφονται, καταγγέλλει το ναυτεργατικό σωματείο ΠΕΝΕΝ (ναύτες). Τις καταγγελίες, τις οποίες συνοδεύει και με 17 ενδεικτικές φωτογραφίες, κατέθεσε χθες στην Εισαγγελία του Πειραιά, ζητώντας να διατάξει κατεπείγουσα έρευνα.

Η ΠΕΝΕΝ καταγγέλλει ότι από τον περασμένο Οκτώβριο η μεσαία μπίντα (δέστρα) που χρησιμοποιείται για το δέσιμο των RoRo πλοίων έχει αποκολληθεί εντελώς. Ωστόσο μετά από 6 ολόκληρους μήνες και ενώ έχει γνωστοποιήσει το θέμα στο υπουργείο Ναυτιλίας, η δέστρα δεν έχει αντικατασταθεί. Ετσι όταν κάθε δεύτερη ημέρα στην προβλήτα δένουν τέσσερα RoRo πλοία, για να επιτευχθεί η πρόσδεσή τους, οι ναύτες κατεβαίνουν και προκειμένου να ασφαλίσουν την πρόσδεση των πλοίων, αναγκάζονται να περνούν συρματόσχοινο στη βάση στήριξης του πλησιέστερου προσκρουστήρα (μπαλονιού) και στη συνέχεια να τοποθετούν επί αυτού έναν ή περισσότερους κάβους.

«Η πρωτοφανής και τριτοκοσμική αυτή κατάσταση αυξάνει δραματικά την πιθανότητα αστοχίας με αποτέλεσμα τη δυνητική μετατόπιση του πλοίου με ό,τι συνεπάγεται αυτό για τα μέλη του πληρώματος» ισχυρίζεται η ΠΕΝΕΝ. Ωστόσο δεν είναι μόνο αυτό το πρόβλημα, καθώς η διοίκηση του σωματείου αναφέρεται και σε μια σειρά άλλων σοβαρών προβλημάτων που υπάρχουν στην περιοχή.

● Εχει υποχωρήσει το έδαφος σε απόσταση 4 μέτρων από τον καταπέλτη του πλοίου, ενώ από κάτω υπάρχει ένα τεράστιο φρεάτιο βάθους 2-3 μέτρων το οποίο έχει σκεπαστεί με μια σιδερένια κατασκευή από την οποία διέρχονται κάθε μέρα εκατοντάδες βαρέα οχήματα, με αποτέλεσμα αυτή να μετακινείται συνεχώς και τα πληρώματα, τα φορτηγά και οι οδηγοί να βρίσκονται σε συνεχή κίνδυνο.

● Στην 4η μπίντα, στην αριστερή πλευρά, όπως δένει το οχηματαγωγό πλοίο, ακριβώς δίπλα που ακουμπάει ο καταπέλτης υπάρχει ένα άνοιγμα 40 εκατοστών, το οποίο εάν κάποιος από το πλήρωμα ή οδηγός δεν προσέξει τα πόδια του θα βρεθούν σε ένα μεγάλο κενό, με άμεσο κίνδυνο τη σωματική του ακεραιότητα.

● Ολος ο περιβάλλων χώρος που εισέρχονται, σταθμεύουν και μετακινούνται τα φορτηγά οχήματα, είναι ένα οργωμένο χωράφι με δεκάδες λακκούβες-παγίδες.

Οπως σημειώνει, οι επανειλημμένες καταγγελίες επιδεικτικά αγνοούνται από το υπουργείο Ναυτιλίας και τις υπηρεσίες του, που αποτελούν τις εποπτικές και ελεγκτικές αρχές. Εως τώρα τίποτα δεν έχει διορθωθεί. Επίσης υποστηρίζει ότι πριν απευθυνθούν στη Δικαιοσύνη ζήτησαν από 5 τηλεοπτικούς σταθμούς να καλύψουν με ζωντανό ρεπορτάζ την επικίνδυνη αυτή κατάσταση, ωστόσο κανείς δεν ανταποκρίθηκε.

Δείτε όλο το άρθρο

© HellaZ.GR.News 2025. Όλα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα

-