Τρόφιμα: Αυξημένη η «όρεξη» για επενδύσεις στα υγιεινά σνακ

1 month ago 11

Η έφεση προς έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής που ενισχύθηκε μετά την περίοδο του Covid αλλά και οι καινούργιες διατροφικές συνήθειες των νεότερων σε ηλικία καταναλωτών, έχουν συμβάλει σημαντικά στην ξετύλιγμα της συγκεκριμένης κατηγόριας.

Σε διεθνές επίπεδο, σύμφωνα με την Grand View Research, η τσαρσί των υγιεινών σνακ εκτιμήθηκε σε 95,61 δισ. δολάρια ΗΠΑ το 2023 και αναμένεται να αυξηθεί με σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 6,2%, από το 2024 ως το 2030, φτάνοντας τα 144,64 δισ. δολάρια.

«H τσαρσί των υγιεινών σνακ εξελίσσεται ραγδαία, με τους καταναλωτές να αναζητούν πιο υγιεινές εναλλακτικές λύσεις χωρίς να θυσιάζουν τη γεύση και την απόλαυση», αναφέρει σε σχετική διάβασμα της η Innova Market Insights, συμπληρώνοντας πως στο περιορισμοί αυτό, στρέφονται όλο και περισσότερο σε προϊόντα, υψηλής διατροφικής αξίας, με φυσικά συστατικά και χαμηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη.

Οι κινήσεις στην ελληνική αγορά

Στη διαρκώς ανερχόμενη αυτή τσαρσί έχει στρέψει το ενδιαφέρον της και εγχώρια βιομηχανία τροφίμων, με στόχο να προσελκύσει τις ομάδες των καταναλωτών που ψάχνουν πιο υγιεινές επιλογές στα σνακ που καταναλώνουν μέσα στην ημέρα.

«Το steadfast snacking είναι μια δυναμική κατηγορία που ανεβαίνει συνεχώς» σημείωνε η διοίκηση της Agrino, σε πρόσφατη δημοσιογραφική ενημέρωση. Η εταιρεία που είναι marketplace person στην τσαρσί του ρυζιού, μπήκε το 2019 και στην κατηγορία των σνακ, με τις ρυζογκοφρέτες, φτάνοντας σήμερα να διαθέτει μερίδιο της τάξεως του 63% στην τσαρσί του συγκεκριμένου προϊόντος και να συνεχίζει ανοδικά. Τους τελευταίους 9 μήνες, η Αgrino έχει λανσάρει στην τσαρσί και τα τσιπς ρυζιού ενώ προγραμματίζει να ενισχύσει περαιτέρω την παρουσία της στην κατηγορία. Στο περιορισμοί του νέου πενταετούς πλάνου της, το οποίο εκτιμάται πως θα ανέλθει στα 18 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων και επενδύσεις για την παραγωγή καινοτόμων προϊόντων στην κατηγορία του steadfast snacking.

Στην τσαρσί του steadfast snacking και συγκεκριμένα στις ωμοφαγικές μπάρες υψηλής διατροφικής αξίας, επενδύει και η αρτοβιομηχανία Καραμολέγκος, η οποία τον περασμένο Δεκέμβριο ανακοίνωσε την εξαγορά του πλειοψηφικού ποσοστού της Nutree. Η Nutree με σημαντική παρουσία τα τελευταία χρόνια σε χώρες της Μέσης Ανατολής, της Βόρειας Ευρώπης αλλά και των Βαλκανίων, δραστηριοποιείται στη δημιουργία υγιεινών σνακ από υψηλής διατροφικής αξίας πρώτες ύλες. Mε κίνηση αυτή η Καραμολέγκος διευρύνει την παρουσία της, πέραν των προϊόντων αρτοποιίας, και σε μια κατηγορία που καταγράφει διεθνώς, ταχύτατη ανάπτυξη.

Στην περίπτωση της «Αφοί Χαΐτογλου», που παράγει τον Μακεδονικό χαλβά και το Μακεδονικό Τάχινι, το λανσάρισμα πριν από μερικά χρόνια, του χαλβά σε μορφή μπάρας, έδωσε τη δυνατότητα στην εταιρεία να ενισχύσει τις πωλήσεις της και εκτός Σαρακοστής και περιόδων νηστείας. Ως steadfast snack, οι μπάρες χαλβά που κυκλοφόρησαν στη συνέχεια σε πολλές γεύσεις, έγιναν δημοφιλείς σε καταναλωτές που ακολουθούν πιο υγιεινή διατροφή ή εκείνους που ασχολούνται με τον αθλητισμό και αναζητούν ενέργεια.

Δείτε όλο το άρθρο

© HellaZ.GR.News 2025. Όλα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα

-