Τρόφιμα - ποτά: Οι νέοι καταναλωτές ξαναγράφουν τους κανόνες στο ράφι

6 hours ago 5

Μεταξύ των τάσεων που αλλάζουν την ευρωπαϊκή τσαρσί τις οποίες επισημαίνουν σε πρόσφατη έκθεσή η McKinsey και η Eurocommerce, είναι η αυξανόμενη «όρεξη» των καταναλωτών για υγιεινή διατροφή. Η γενιά Z - οι ηλικίες εμφανώς κοντά στα 30 σήμερα – εμφανίζει την υψηλότερη ξετύλιγμα αλλά και πρόθεση για αγορές προϊόντων που προάγουν την υγιεινή διατροφή (45%). Μάλιστα, η πρόθεση της συγκεκριμένης ομάδας καταναλωτών να επικεντρωθεί στην υγιεινή διατροφή αυξήθηκε κατά 7 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, με έναν στους τρεις να δηλώνει πρόθυμος να πληρώσει περισσότερα, για υγιεινά προϊόντα.

Στο περιορισμοί αυτό, οι διεθνείς αλλά και οι εγχώριες βιομηχανίες τροφίμων αναδιαμορφώνουν και εξελίσσουν το χαρτοφυλάκιο τους ενισχύοντάς το με προϊόντα που καλύπτουν αυτές ακριβώς τις ανάγκες. Από τρόφιμα υψηλής διατροφικής αξίας, προϊόντα που απευθύνονται σε όσους έχουν συγκεκριμένες διατροφικές ανάγκες ως και υγιεινά σνακ για κάθε στιγμή της ημέρας.

Αντίστοιχη έφεση παρατηρείται και στα ποτά. Ειδικά σε ό,τι αφορά τη μπύρα, η κατηγορία χωρίς, ή με χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ έχει ήδη αναπτύξει δυναμική σε διεθνές επίπεδο. Αποτελεί επίσης μια ταχύτατα ανερχόμενη κατηγορία και στη χώρα μας, με ωσπεράν όλες τις μεγάλες ζυθοποιίες να έχουν επενδύσει και να συνεχίζουν να επενδύουν σε αντίστοιχα προϊόντα. Ενδεικτικό ναι είναι πως η «χωρίς αλκοόλ» ήταν η μοναδική κατηγορία που συνέχισε να αναπτύσσεται με υψηλούς ρυθμούς τους πρώτους μήνες του 2025, όταν η υπόλοιπη τσαρσί μπύρας δεχόταν πίεση.

Ακόμη μια έφεση που επισημαίνει στην έκθεσή της η McKinsey, η οποία αποτυπώνεται και στην ελληνική αγορά, είναι η στροφή των καταναλωτών προς τα έτοιμα ή εκείνα που χρειάζονται λίγα λεπτά ζέσταμα, γεύματα. Το 54% των ευρωπαίων καταναλωτών αγοράζει τουλάχιστον μια κίνηση το μήνα, προϊόντα όπως σάντουιτς, σαλάτες, ποτά και σνακ. Παράλληλα τουλάχιστον μια κίνηση τον μήνα το 77% της γενιάς Z αγοράζει φαγητό σε κινήσει και το 42% έτοιμα γεύματα, τουλάχιστον μια κίνηση την εβδομάδα.

Η τσαρσί του λεγόμενου «heat and eat» περιλαμβάνει μια ευρεία γκάμα κατηγοριών και κωδικών, από έτοιμες σαλάτες, όσπρια, γεύματα στο ράφι ή το ψυγείο και χρειάζονται μόνο ζέσταμα ως και plant-based προϊόντα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana στα εγχώρια σούπερ μάρκετ οι πωλήσεις σε αξία των «heat and eat» διαμορφώθηκαν το 2024 στα 144,35 εκατ. ευρώ, από 118,75 εκατ. ευρώ το 2022. Μεταξύ 2023 και 2024 οι πωλήσεις κατέγραψαν αύξηση σε αξία κατά 7,5% και σε όγκο κατά 6,8%.

Δείτε όλο το άρθρο

© HellaZ.GR.News 2025. Όλα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα

-